Jakou mají odezvu vaše letošní výsledky v mistrovství světa superbiků v motoristickém světe, kde se pohybujete?
Zase tolik se toho nezměnilo. Ví o mně více než dřív, ale konečný efekt tak velký není.
Asi nejsou daleko jednání o příští sezoně.
Už se to všechno rozjíždí a začíná se to řešit.
Už jste také jednal?
Zatím jsem jednal se svým týmem a nic jiného jsem neřešil.
Co vašim výsledkům říkají v továrně Ducati? Jezdíte na Ducati v mistrovství světa superbiků nejlépe z netovárních jezdců.
Ducati na to v podstatě nemá jak reagovat. Je tam jediná šance, co se týče továrního týmu, že by někdo z jezdců odešel. Ale všichni zůstávají. Takže na moje výsledky nemá Ducati ani jak reagovat.
Všimli si Italové alespoň toho, že jste úspěšný?
To jo, určitě si všimli. Pokud ale nemají místo v továrním týmu, tak sice moje výsledky vidí, ale tím to končí.
Z vašeho týmu v sezoně odešel hlavní inženýr Mauricio Perlini. Proč?
Neodešel z vlastní vůle, ale musel odejít. Nepohodl se se sportovním ředitelem našeho týmu.
Nechybí vám?
Chybí. Hlavně chybí u motorek, které dělal. Byl dlouhá léta v továrním týmu. Ale to se nedá nic dělat. Technika mám dobrého i teď. Je jen otázka, co s motory, protože mají být přímo z Ducati. Uvidíme, jestli to bude dobré.
Může to ovlivnit vaše výsledky ve druhé polovině sezony a vy na to můžete doplatit.
Myslím si, že ovlivnit výsledky by to nemělo. Motory nemusí být tak dobré, jako byly ty od Perliniho, ale mělo by to fungovat na nějaké rozumné úrovni.
V posledním závodě mistrovství světa superbiků v Americe se zdálo, že už je změna znát. Vaše motorka tolik nejela.
Bylo to znát. Ale hodně to bylo dané nadmořskou výškou. A navíc jsme u sebe už neměli tolik materiálu, protože se jely dva závody rychle po sobě. Teď už zase všechno budeme mít na příští závod v Missanu nové. Takže by to mělo být zase lepší.
Vy jste odjel závod v Utahu a pak jste v Americe zůstal. Proč? Byl jste tam soukromě?
Soukromě ne. Máme v Bolderu v Coloradu týmového sponzora Bolder Motorsports. Měl jsem tam prezentační povinnosti. A také jsem si mohl od závodů odpočinout.
Nechystáte se do zámoří zase na nějaký závod? Už jste tam dříve vytrvalostní jel.
Ne, nechystám. Ten závod, co jsem jel, zrušili. Alemožná v září zase poletím do Bolderu.
Chystáte se do Německa, jen jste přiletěl z Ameriky. Co tam?
Mám tam také sponzorské povinnosti. Ale vyspal jsem se a jsem na to zvyklý.
Nevadí vám, že nesedíte skoro měsíc na motorce?
Vůbec ne, jsem rád. Někdy je těch závodů hodně.
V Americe jste byl osmý a šestý. To jsou mezi továrními jezdci pro netovárního výborné výsledky.
Určitě. Možná to šlo ještě o něco lépe, ale nechtěl jsem to tam hrotit jako třeba Haslam, který upadl v předposledním kole. (Poznámka: Brit Haslam je druhým z netovárních jezdců, kteří se pohybují v popředí startovního pole.) Bude rozhodovat každý bod a je důležité, abych dojel co nejvíce závodů.
Takže, jaký je cíl pro druhou polovinu sezony, která se blíží? Pokračovat v tom, jak jsem letos jezdil.
Je těžké soudit, co bude. Tovární týmy vyvíjejí na rozdíl od privátních dál své stroje, takže se uvidí.
Ideální by bylo dojíždět kolem první desítky a celkově se v ní po sezoně udržet.