Po druhé zastávce v boxech začal běhoun pneumatiky Montoyovi rychle odcházet, ale do boxů pro novou nemohl - to by vítězství spadlo Alonsovi do klína. Přestože hrozilo, že pneumatika se z kola nakonec svlékne celá, McLaren se rozhodl pro risk, a nechal Kolumbijce na trati.
"Nejdřív jsem musel snížit otáčky motoru, pak jsem se zas vrátil k plnému výkonu a myslím, že mi to trochu pomohlo. Nemohl jsem ale zrychlovat, bylo by to příliš riskantní. Když jsem měl dvě kola před cílem náskok čtyři vteřiny, začal jsem věřit, že to zvládnu," popisoval vítěz Velké ceny Itálie.
Potíže s pneumatikou přišly po problémech s ovladatelností, na které si Kolumbijec stěžoval v počátečních fázích závodu.
"V několika málo prvních kolech jsem hodně šlapal na plyn a všechno bylo v pohodě," uvedl. "Věděl jsem, že budeme na dráze déle než Renault, takže mi šlo pouze o získání dostatečného odstupu."
"Jenže potom začalo být auto přetáčivé. Při plném výkonu jsem měl problémy s jeho ovladatelností. Navíc se to střídalo. Chvíli to bylo dobré, a chvíli ne."
Poškození pneumatiky si Montoya všiml samozřejmě mnohem dříve než diváci nebo televizní kamery. "Pak jsem v zrcátkách uviděl tu špatnou gumu. Na konci závodu to bylo složité, protože jsem na ní neměl téměř žádnou přilnavost."
Montoyovo vítězství pomohlo Mclarenu snížit ztrátu v Poháru konstruktérů na konkurenční Renault. "Ten výsledek mi hodně pomůže v celkovém pořadí šampionátu. V Poháru konstruktérů jsme sice stáhli Renault o jediný bod, ale je to lepší než nic."