Fanoušci tahačů v extrémním terénu se mohou těšit na vyjímečné zážitky. Jednotlivé sekce ve kterých dvoučlenné posádky prokáží svou dovednost vést motorový kolos přesně mezi brankami záludným terénem, se zařadí mezi nejnáročnější v Evropě.
„Na karamboly a pády trucků jsme dobře připraveni. Nedá se nic dělat , letos je mezi posádkami velká konkurence a tak i sekce musí být velmi náročné." uvedla ředitelka závodu Zuzana Boučková. Na Vesama cupu změří síly tahače v pěti kategoriích sériových vozů a ve dvou kategoriích prototypů. Vozy jsou do jednotlivých skupin rozděleny podle počtu náprav, rozvoru a rozchodu kol. Závody se uskuteční 25. až 26. srpna.
Magirus jako ozdoba
Krasavcem truck trialového závodního pole by mohl být určitě zvolen červeno-žlutý zrenovovaný Magirus. Jeho holadská posádka Ron van Gameren a Vilma Vernerová má dokonce i v kabině nakreslené nebe nad hlavou. V třetí skupině sériových vozů nebude chybět populární Gamgout bývalého pilota Formule 3000 Franka Langenberga, který při těžké havárii v kokpitu vozu přišel o levou ruku. Přesto mu láska k motoristickému sportu zůstala.
Čtyřnásobný mistr Evropy v truck trialu všem svými výkony dokazuje, jak se dá v náročném terénu hravě vyhrávat jen s jednou rukou. Z Rallye Paříž -Dakar si letos do evropských truck-tralových kopců vyjel na MAZu Viktor Moskovsky a malým překvapením jsou dvě ženské posádky na Unimogu a na Ifě z Německa.
Úspěšný prototyp
Mezi prototypy najdete i vůz, který už pětkrát s obměněnými posádkami vyhrál mistrovství Evropy v kategorii prototypů. Je jím Škoda 13.50BAJ na které startuje posádka otce a syna Bohuslavů Vonšovských. Jejich závodní vůz s krabím chodem letos soupeří o první místo v šampionátu s Rakušany Auingerem a Holubem. Ti tuto sezónu odstartovali s nově postaveným a upraveným MANem.
Přímo v závodních sekcích testují nové pneumatiky MITAS dvě české posádky. Na Avii 4x4 T31 Bohumír Čáp-Radovan Švanda z Přelouče a Pavlové Cacák a Bernášek na voze Praga UV80 z Prahy. Zatímco posádka Avie, která loni skončila celkově na šestém místě, si letos o jednu příčku polepšila a v Mohelnici bude bojovat o čtvrtou příčku, dvojnásobnému mistru Evropy Pavlu Cacákovi se mnoho nedaří.
Dvacet českých posádek
V celkovém hodnocení je před Vesama Cupem až na osmém místě. Do mohelnických sekcí se letos přijede kromě dalších dvaceti českých posádek, které vsadily především na Tatru 813 a Tatru 805, předvést i posádka jediného pro truck-trial upraveného Iveca Eurocarga v České republice - Václav Motl a Michal Uhlíř. Dvojice z Jihlavy má svůj velký karambol za sebou dříve , než byl závod v Mohelnici odstartován.
Při testování trucku se jim ho podařilo položit na bok takovým způsobem, že utrhli celou kabinu. Stalo se to v šedesátikilometrové rychlosti a výsledkem bylo jedno zlomené žebro. To však posádku, která překvapovala svými pády a karmboly v loňském roce , od dalšího měření sil v náročném terénu neodradilo.