S truckem se Lacko svezl poprvé loni v létě při testování na mosteckém autodromu. "Říkal jsem si, že to bude zážitek, ale krocení dvanácti set koní z budky vysoko nad silnicí, to je něco," uvedl tehdy.
Po tři čtvrtě roce je Lacko zkušenější: "Vím, že mám v jízdě s tahačem stále ještě hodně rezerv," přiznává mladík z Frenštátu pod Radhoštěm. "Hlavně při průjezdech zatáčkou a v brždění."
Už ví, že dovednosti nabyté při okruhových závodech osobních vozů se při jízdě s obřím tahačem často využít nedají. "Je to všechno úplně jinačí," tvrdí Lacko. "Třeba zatáčky se jezdí vnitřkem, vůbec se do nich nenajíždí."
Pilota, studenta Střední průmyslové školy ve Frenštátě, čeká nyní testování každý víkend, "Je to hodně náročné na čas, do školy proto moc nechodím," uvádí. První velký závod v kabině tahače pojede Lacko v létě.
Adam Lacko (za volantem Tatry Jamal Evo 2) naslouchá při testování v Mostě radám závodníka trucků Stanislav Matějovského. |