„Pořadatelé letošní Silk Way naplánovali první část v Rusku a druhou v Číně, kam všechny posádky měl přepravit velký Antonov. A právě tím vznikl problém, jelikož se nestihla dostavět odpovídající přistávací plocha, která by takový provoz unesla,“ tlumočila vysvětlení pořadatelů Klára Kressová, manažerka severočeské stáje MKR Technology.
Organizátoři tak přišli s nápadem zachovat původní termín a jet těžký závod jen na území Ruska s tím, že v září na ni naváže Silk Way Čína.
Letos v červenci tak na posádky čeká sedm těžkých dnů. Rallye zahájí 20. července ceremoniál v ruské Astrachani, po sedmi dnech závod vyvrcholí v Moskvě.
Na posádky bude čekat přes 2 500 offroadových kilometrů a nástrahy pouště Kalmykia. Pořadatelé slibují těžký závod především co do navigace. Písečné duny nebudou tak velké jako v Číně, ale rvát se s nimi posádky budou muset už od samého začátku.
Severočeský tým bude mít na startu dva kamiony Renault Trucks. Za volantem budou sedět holandští piloti Martin van den Brink a Gert Huzink.