Od závodů v Brands Hatch už uplynulo hodně vody a fanoušci již netrpělivě očekávají parádní souboje, které se odehrají na třetím nejstarším trvalém okruhu v Německu. Ačkoliv byl totiž Oschersleben představen až v roce 1997, teprve po něm následovaly areny v Lausitzu a Sachsenringu.
Se svojí krátkou historií však nemůže konkurovat Nürburgringu ani Hockenheimringu. Kdo ale ví, jestli by se na tamním asfaltu dařilo "domácím" tak jako na okruhu nedaleko východoněmeckého Magdeburgu.
V Oscherslebenu prohrálo BMW jen jednou
Oschersleben se totiž po právu může označovat jako domov BMW. Od roku 2005, kdy se tu závodilo v rámci mistrovství světa cestovních vozů, tu pouze jedinkrát brala zlato jiná značka. Stalo se tak v roce 2007, kdy v prvním závodě zvítězil Yvan Muller.
Rekordmanem na 3.696 metrů dlouhé trati je tady Andy Priaulx, který zde včetně závodů evropského šampionátu cestovních vozů v sezonách 2002–2004 dokázal čtyřikrát triumfovat. Loni zde vyhráli Augusto Farfus s Felixem Porteirem.
Místní okruh je oblíbenou destinací fanoušků a stejné to bude pravděpodobně i letos. Tím spíš, když je letošní sezona velmi vyrovnaná. Yvan Muller a Gabriele Tarquini od Seatu svádí boj mezi sebou tak jako loni, mladou krev mezi tyto veterány přináší Augusto Farfus. Ten má na svém kontě nejvíc letošních vítězství (druhé závody ve Valencii, Portu a Brands Hatch) a nebýt jeho karambolů, možná by nekrčil se 76 body jako třetí. O bod víc než mladý Brazilec má Ital Tarquini, s 82 body pak vévodí tabulce Francouz Muller.
Pojedou i nováčci
Na Oscherslebenu se také představí nováčci. Za Seat Leon Eurocup v Německu pojede dvaačtyřicetiletý Francouz Jean-Marie Clairet, který v Brands Hatch nasbíral nejvíce bodů a usedne za volant Leonu TFSI. Spolu s ním se hodlají vytáhnout také dva Dánové – Jason Watt and Michel Nykjćr. Oba dva závodí v dánském šampionátu, v tom světovém to pro ně bude premiéra. Watt, který je doma průběžně čtvrtý, usedne za volant Leonu TFSI týmu Bygma.
To Nykjćr, který na jutském poloostrově prohání James Thompsona coby druhý muž průběžného pořadí, na Oscherlebenu vzkřísí Chevrolet Lacetti. Tovární tým od letoška nasadil model Cruze, a tak se Dán bude muset vypořádat hlavně s kompenzačním systémem, podle kterého jeho stroj jako letos poprvé nasazený musí vézt 40 kilogramů. Komisaři ale byli milosrdní, a tak jich na sedačce spolujezdce poveze pouze 10.
Šapovalov se bude loučit v nové Ladě
Fanoušky týmu Lada jistě potěší plné nasazení typu Priora, staré "stodesítky" se definitivně rozloučily v Brands Hatch. Místo Jamese Thompsona se také možná letos naposledy sveze šéf týmu Viktor Šapovalov, který se víceméně už jen soustředí na chod továrny.
Mezi nezávislými nás čekají velké boje především mezi domácím Franzem Engstlerem a dvojicí v čele – Felixem Porteirem a Tomem Coronelem. Právě Holanďanovi jeho sponzoři uštědřili těžkou ránu, když mu oznámili, že se do Okayamy a Macaa na konci sezony podívá leda tak za své peníze. Coronel ale jistě shání prostředky, kde se dá, neboť loni na Okayamě dokázal fantasticky zvítězit.
To všechno je ale otázka daleké budoucnosti, pozornost fanoušků se teď upírá k pátečním tréninkům, sobotní kvalifikaci a také nedělním závodům.