Na nadcházejících závodech se však žlutí nemohou příliš těšit. Oba oscherslebenské závody totiž ukázaly velkou rychlost BMW a Gabriele Tarquini, nový lídr průběžného pořadí jezdců, přiznal, že situace je pro Seat vážná.
Na příštím podniku v Imole se budou muset turbodieselové Leony bodově ukázat, neboť závěrečná klání v Japonsku a Macau budou pravděpodobně znovu v režii BMW a Chevroletu. Americká značka je sice letos ve výsledcích jako na houpačce, ale dá se očekávat, že minimálně v Macau se modří znovu vytáhnou.
V už zmíněném pořadí jezdců Oschersleben přinesl několik změn. Yvan Muller sestoupil až na třetí místo pořadí, a tak i když se sedmibodová ztráta na Tarquiniho nejeví jako extra vážná, určitě má Francouz o čem přemýšlet. Jeho loňská konzistentnost je totiž pryč. Prioritou pro Seat je však stále Pohár konstruktérů, takže úřadující šampion se zatím nemusí obávat toho, že by byl už pro příští podnik jednoznačně upřednostněn Tarquini.
To Augusto Farfus je už mezi svými jasnou jedničkou. Brazilec ve službách BMW dokázal zvítězit už ve čtvrtém závodě v letošní sezoně, ve druhém závodě navíc bylo jasně vidět, jak Andy Priaulx nechtěl na jeho první místo útočit. Rozdíl mezi ním a Tarquinim už od závodů v Portu činí jeden bod, důležité teď bude uchovat hladnou hlavu. Po Oscherslebenu totiž Farfus dostal důtku za to, jak v prvním závodě třikrát tvrdě atakoval Mullera. Výsledky zůstávají beze změn, pro příště si však musí Brazilec dávat pozor.
Pokárání se nevyhnul ani Nicola Larini. Ten bude za incident s Jaapem van Lagenem potrestán posunem o deset míst na startovním roštu pro závod v Imole. Pro van Lagena by se hodilo možná deset míst na roštu k dobru, neboť ve druhém německém závodě, kdy nemohl těžit z dobrého místa na startu, jej provázely problémy.
I tak byl ale s rychlostí auta spokojen a pro Imolu slíbil další zrychlení, neboť ruská automobilka plánuje použití ploché podlahy. Zpět bude také James Thompson, který loni s Hondou Accord na okruhu Enza a Dina Ferrariho zajel na třetím a prvním místě.
Mezi nezávislými svůj náskok navýšil Tom Coronel, který zaznamenal 39 bodů za dva výtečné závody a má teď jasnou povinnost sehnat sponzory na poslední dva podniky sezony, jinak bude muset čekat na další bodové zaváhání Felixe Porteira. Na Imole se jede už za týden, závodní víkend je na programu od 18. do 20. září.
Průběžné pořadí šampionátu:Jezdci: 2. Augusto Farfus (Braz.), BMW, 94 bodů 3. Yvan Muller (Fr.), Seat, 84 bodů 4. Andy Priaulx (Brit.), BMW, 66 bodů 5. Rickard Rydell (Švéd.), Seat, 61 bodů 6. Jörg Müller (Něm.), BMW, 58 bodů 7. Robert Huff (Brit.), Chevrolet, 54 bodů 8. Sergio Hernandez (Šp.), BMW, 34 bodů 9. Tiago Monteiro (Port.), Seat, 34 bodů 10. Jordi Gené (Šp.), Seat, 32 bodů Týmy: 1. Seat, 235 bodů 2. BMW, 234 bodů 3. Chevrolet, 159 bodů 4. Lada, 68 bodů Nezávislí: 1. Tom Coronel (Niz.), Seat, 168 bodů 2. Felix Porteiro (Šp.), BMW, 150 bodů 3. Franz Engstler (Něm.), BMW, 116 bodů 4. Stefano D'Aste (It.), BMW, 111 bodů 5. Tom Boardman (Brit.), Seat, 67 bodů Týmy: 1. SUNRED Motorsport Development (Seat), 215 bodů 2. Proteam Motorsport (BMW), 147 bodů 3. Liqui Moly Team Engstler (BMW), 139 bodů |