A předpoklady hrají v jeho prospěch. Kromě neúčasti lídra šampionátu bude pilot monopostu Osella FA30 na trati v polské Limanowe obhajovat loňské prvenství v absolutním pořadí.
„Budu se snažit triumf zopakovat, ale uvidíme, jak to půjde,“ říká padesátiletý závodník před šestým podnikem letošní sezony, v níž zatím figuruje na čtvrtém místě.
V žebříčku mohl být i výše, ale automobilová federace FIA dodatečně přidělila soupeřům body za již dříve zrušený závod na rakouském Rechbergu, kde se Beneš a další jezdci rozhodli nestartovat po tragické smrtelné havárii legendárního Otakara Krámského.
„Původně to vypadalo, že tam budou mít všichni nulu, takže teď se pořadí zase změní. Něco tím pádem ztratím. Ale ještě nejsme ani v polovině sezony,“ podotýká Beneš, jehož největšími protivníky budou znovu Ital Bormolini, Lucemburčan Hauser či Francouz Petit.
Jinak však bude startovní listina poměrně prořídlá. V týdnu byla přihlášená jen necelá osmdesátka jezdců, což je značný kontrast oproti poslednímu závodu. To se na kopec u Šternberka vydalo na trať Ecce Homo téměř o sto pilotů více. „Je to slabší. Zároveň se tam ale pojede i mistrovství Polska, takže očekávám, že závodníků tam nakonec bude víc,“ míní držitel Zlatého volantu za rok 2014.
Pětikilometrovou trať v Malopolském vojvodství si Beneš z hlediska zabezpečení pochvaluje.
„Svodidel je tam dost. Povrch je poměrně slušný. V některých místech by mohl být lepší, ale to je bolest všech tratí. Trať je však hrozně kluzká. Za sucha je skoro, jako když je mokro, a za mokra zase klouže jako na sněhu. Auto se pak smeká příšerným způsobem,“ zmiňuje Beneš úskalí, se kterým se bude muset vypořádat.
Profilově by mu měla svědčit. „Je technická a vede hodně do kopce, takže je to i dost o výkonu motoru. Technických pasáží a rychlých zatáček je tam hodně,“ dodává nejrychlejší český pilot.