Právě tehdy se jezdci motocyklového týmu Moto Racing Group (MRG) postaví na start jubilejního 40. ročníku Rallye Dakar. Borci na motocyklech KTM, které se jim na vrchol sezony připravovaly v Hradci Králové v KTM Trojan, se ve čtrnácti etapovém klání mezi peruánskou Limou a argentinskou Córdobou pokusí zajet výborný výsledek.
Výhodu budou mít ve zkušenostech s podmínkami, které je na trati budou čekat. Letošní Dakar totiž bude hodně o písku a na něm si toho letos na podzim dost užili. Hlavně v Africe, kde nedávno absolvovali dálkovou rally nazvanou Srdcem Afriky. Jela se v oblasti Errfoudu, Merzougy až k hranicím Alžíru.
„Věřím že budu mluvit za celý tým, ale lepší rozhodnutí jsme nemohli udělat! Neabsolvovat takovou přípravu před závodem, jako bude na začátku roku Dakar, by bylo sebevraždou,“ uvedl manažer týmu Ervín Krajčovič.
Jezdci Milan Engel a Ital Jacopo Cerutti, na které bude tým spoléhat v klání motocyklistů, sice v konečném hodnocení mezi nejlepší nepronikli, ale předváděli výkony, které jsou pro Dakar velkým příslibem.
„Dobře rozjetý závod nám narušilo zranění Jacopa Ceruttiho, který si v dunách otočil kotník. A Milan Engel měl už od začátku střevní potíže a byl dokonce nucen vynechat jeden závodní den. S penalizací ho pořadatel další den restartoval do závodu,“ popisuje Krajčovič, „i přes tyto potíže si kluci vedli dobře.
Cerutti svoji kategorii vedl, Engel bral závod vzhledem k jeho vývoji jako dobrý trénink.“ Krajčovič věří, že oba jezdci marockou zkušenost na Dakaru náležitě využijí. A nejen díky terénu, který bude na letošním Dakaru v řadě míst hodně podobný: „Maroko jsme brali jako konečnou generálku hlavně po stránce jezdecké. Písečné duny a rychlé cesty, kde jezdci dosahují rychlosti až 160 kilometrů v hodině, budou i na Dakaru.
Důležitým momentem výběru marockého závodu byl i fakt, že se jelo na stejnou satelitní navigaci, jaká bude i na Dakaru. Satelitní navigace a jízda v těžkém terénu jako jsou duny, nekonečné planiny a spletenec různých cestiček jsou pro jezdce velice náročné.“ Konečně spokojeni všichni byli i s tím, že svoji kvalitu ukázaly i motocykly. „Technika vydržela, nové komponenty se osvědčily,“ konstatoval spokojeně Martin Trojan z hradecké společnosti KTM Trojan, která jak pro Maroko, tak i následně pro Dakar motocykly KTM oběma jezdcům připravovala.
Motocyklisté ze stáje MRG vyrazí na letošní Dakar s touhou předvést kvalitní výkon a mezi motocyklisty se prosadit jako nejlepší. Ital Cerutti v roce 2016 obsadil dvanácté místo a v letos v lednu chtěl útočit na elitní desítku. Bohužel ve třetí etapě spadl a zlomil si prst a lékaři mu poté další účast zakázali. „Minulý ročník skončil špatně. Teď se ale cítím výborně. Jsem odhodlaný na Dakaru uspět,“ uvedl Cerutti, který se chystá na třetí dakarský start.
Již počtvrté se na věhlasné rallye představí Milan Engel, který by se chtěl posunout do elitní dvacítky. „To byl cíl už v minulém ročníku, ale nakonec to nevyšlo. Přišlo několik chyb a problémů a bylo po šancích. Tentokráte se chci problémů vyvarovat,“ přeje si Engel, který na začátku letošního roku obsadil čtyřiatřicáté místo.