„V tom druhém jsem zůstal těsně pod stupni vítězů, takže na konec bych na ně rád vystoupil,“ netajil před odjezdem Matějovský, který bude společně s Davidem Vršeckým, Adamem Lackem a Miroslavem Formanem hájit barvy týmu China Buggyra Racing.
Právě čeští jezdci v Číně průběžnému pořadí vévodí. V jeho čele je David Vršecký s Tatrou Phoenix, nejbližším pronásledovatelem je současný vicemistr Evropy Adam Lacko. O stupně vítězů v celkovém hodnocení může bojovat i čtvrtý Matějovský, který na třetí místo ztrácí pouhé dva body. „Jsem rád, že Českou republiku reprezentujeme tak skvělými výsledky. Aby bojovali tři Češi o první tři pozice, to jsme asi před sezonou nečekali,“ pochvaluje si Michal Matějovský, který v Číně startuje na tamním speciálu C&C.
V úvodním podniku v Chengdu Matějovský měl problémy se zadní nápravou a skončil v závěru první desítky jezdců, ale ve druhém, který se uskutečnil v Guangdongu, dojel na čtvrtém místě a nyní chce útočit na stupně vítězů. „Opět jsme udělali na voze nějaké úpravy, uvidíme, na co to bude stačit,“ řekl Matějovský.
Závod v Šanghaji se jede na okruhu, na němž se jezdí i podniky formule 1. Vzhledem k oblíbenosti závodů tahačů v Číně Matějovský předpokládá, že přijde hodně diváků. „Závodění v Číně je i díky tomu velmi příjemné,“ netají.
Matějovský se na tahače vrhl po třech sezonách strávených v Evropském poháru cestovních vozů FIA ETCC, kde loni ve své třídě získal mistrovský titul. V následujících týdnech se bude rozhodovat, co bude příští rok.
„Zatím není úplně jasno a všechno se teprve dotváří. Uvidíme, jak to nakonec dopadne,“ poznamenal jezdec, jenž svým letošním přechodem k tahačům následoval svého otce Stanislava, který svého času patřil v tomto motoristickém odvětvík evropské špičce a před patnácti lety se stal mistrem Evropy, když v Evropském poháru tahačů ovládl třídu Super Race Truck B.