Devětedvacetiletý Boroš bude hradecké stáji k dispozici po skončení aktuální cyklokrosové sezony. „Pochopitelně respektujeme a podporujeme jeho další účinkování v cyklokrosu, zároveň ale věříme, že bude pro náš tým i výraznou posilou pro silniční závody,“ uvedl manažer hradecké stáje Elkov Kasper Vladimír Vávra.
Vedle jeho využití pro udržení silničářských pozic počítá vedení hradecké stáje s tím, že nová posila Boroš bude dál aktivní v cyklokrosu a že se bude prosazovat i na největších světových akcích. „Budeme se snažit ho co nejlépe připravit na světový šampionát v Táboře,“ poznamenal Vávra. Na jihu Čech se o světové tituly pojede na začátku roku 2024.
Cyklokrosaři se už téměř třicetiletou historií hradecké stáje táhnou jako červená nit. Začal to hned v úvodu působení stáje na počátku 90. let minulého století Zdeněk Mlynář, svého času jeden z nejlepších juniorských borců světa, který se posléze dokázal prosadit i mezi seniory. Později na něj navázal Radomír Šimůnek, v době nedávné Jiří Polnický, který patřil k talentovaným borcům světového mládežnického cyklokrosového pelotonu.
Boroš nyní nebude v sestavě hradecké stáje jediným jezdcem s cyklokrosovou minulostí a částečně i přítomností. K výborným v této kategorii totiž patří i bratři Ťoupalíkové. Starší Adam i mladší Jakub nyní, v období, kdy se tým začíná připravovat na příští silničářskou sezonu, objíždějí některé cyklokrosové závody.
Adam, před lety vicemistr světa do 23 let, se dokonce neváhal postavit na start závodu Českého poháru a o víkendu doma v jižních Čechách dojel čtvrtý, jen necelých 15 vteřin za bronzovým Paprstkou. A vítěz ve Veselí nad Lužnicí? Od příští sezony Ťoupalíkův týmový kolega Boroš, jenž nyní jezdí v barvách týmu ČEZ Tábor.
Hradecká stáj prošla po minulé, další sezoně, v níž si vyjela místo mezi nejlepšími třetidivizními týmy ve světovém žebříčku, poměrně velkou obměnou. Do druhodivizních stájí zamířili Schlegel a Kukrle, vyhlášený spurter Alois Kaňkovský ukončil kariéru a odešel také Petr Kelemen. Místo nich přišli původním i nadále alespoň částečným zaměřením dráhař Daniel Babor, k němu se přidali nadějní Filip Řeha a Tomáš Obdržálek. Pokračují Bárta, bratři Ťoupalíkové, Neuman, Otruba a Zahálka.