Seriál evropského šampionátu vozů GT3 pokračoval o víkendu dalšími dvěma závody ve Francii na okruhu Paul Ricard. První z nich byl na programu již v sobotu odpoledne. A právě do tohoto závodu vkládal tým BMW Alpine, za který v seriálu bojuje i Martin Matzke, největší naděje. Martinův spolujezdec Jensen Klingmann si totiž vybojoval pro tento závod nejlepší startovní pozici.
Matzke se na déšť těšil, nakonec ale do vozu vůbec neusedl
Spokojený byl hlavně Matzke. Už před startem závodu se totiž nad okruhem začala stahovat černá mračna pořadatelé závod vyhlásili jako mokrý. "Určitě bych byl rád kdyby se mi konečně splnil sen a mohl jet mokrý závod, ve kterém se mi jede lépe a daleko více se srovnají výkonové rozdíly a záleží více na jezdci, čímž se zvětšuje i šance na dobré umístění, o které mi tolik jde v souboji pro celkové pořadí v šampionátu," přál si ještě před závodem Matzke.
Hromadná havárie zastavila závod
Protože ale do chvíle startu nespadla ani kapka, vystartovali všichni jezdci do závodu na suchých gumách. Nejlépe se start vydařil Accarimu s Aston Martinem, který se hned ujal vedení. A za něj se zařadil Matzkeho spolujezdec němec Klingmann. Na začátku čtvrtého kola však skutečně začalo pršet, ale jen na části okruhu.
Vedoucí Accari na tuto situaci nestihl zareagovat a na výjezdu z jedné ze zatáček zůstal po smyku stát na okraji trati. To však byl jen začátek. Do stejných problémů se totiž v tomtéž místě dostalo ještě dalších osm vozů a na trati to během chvíle vypadalo jako na vrakovišti.
Drama se šťastným koncem
Nejhůře na tom byla corvetta Arnauda Peyrolese, která po několika nárazech zcela rozmetala ochranná svodidla v délce více jak 10 metrů a pak Audi ve kterém seděl Christopher Mies. Vrak jeho vozu byl natolik zdemolovaný, že se k němu záchranáři museli několik minut prořezávat. aby jezdce vůbec mohli z vozu vyprostit.
"Cítím se dobře. Vůz je ale totálně poškozený, srážka byla velmi prudká. Přesně nevím co se stalo - přejel jsem přes obrubník, pak jsem narazil do bariéry, vůz se roztočil a víc si nepamatuji. Naštěstí jsem v pořádku," líčil havárii později Mies.
Hrůzostrašná havárie si tak naštěstí vyžádala jen materiální škody. Závod byl ale samozřejmě hned zastaven a vzhledem k rozsahu poškození trati nebylo ani možné ho znovu odstartovat později. Pořadatelé se proto rozhodli ho uzavřít po dvou kolech a jezdce odměnit polovinou mistrovských bodů.
Brazilec vybojoval svoje první vítězství
Druhý nedělní závod již proběhl v klidu a bez vážnějších nehod. Z úspěchu se v něm radovala posádka Mutsch – Salles, s vozem Ford GT, přičemž pro brazilce Sallese to bylo jeho vůbec první vítězství v šampionátu. Na body se tentokrát podařilo dosáhnout i Jiřímu Navrátilovi, který společně se svým spolujezdcem Paulem Bonifaciem dokončili závod s vozem AUDI R8 LMS, na sedmém místě.
Smůlu ale tentokrát měl Martin Matzke. Po startu ho na jeho voze objevila závada v podobě vypadávající hadice sání a český jezdec tak musel opakovaně s vozem k opravě do boxů a kde také nakonec svůj vůz odstavil. "V závodě jsem si chtěl napravit reputaci z nepovedené kvalifikace. BMW ale už od startu nejelo. Ztratil jsem čtyři pozice a motor dál ztrácel výkon," vysvětloval Matzke. "Sobotní druhé místo mě potěšilo, ale raději bych si zázávodil, než jen sledovat dění na trati z boxu."
Česká radost ve francouzském týmu
Radostné výkřiky v češtině ale zaznívaly i v týmu Marc Sour Racing. O dvě corvetty francouzského týmu tady totiž pečuje čtveřice českých mechaniků Petr Hadasčok, Stanislav Frydrych, Josef Říha a Lukáš Karhan. A když se syn trojnásobného vítěze slavného závodu 24 hodin v Le Mans Luca Ludwig, který společně s majitelem týmu Marcem Sourdem, tvořil posádku jednoho z jejich vozů, v posledním kole probojoval na bronzovou pozici, všechny ovládla zasloužená radost.
Štěstí tentokrát neměl ani Jaromír Jiřík, který s vozem Aston Martin DBRS9, týmu Brixia ve Francii na body nedosáhl.
O titul stále ještě bojuje 15 jezdců
Výsledky obou závodů ve Francii o nových šampionech nerozhodly. Situace v čele průběžného hodnocení mistrovství Evropy je i nadále velmi vyrovnaná. Vždyť před posledním dvojzávodem, který bude koncem října na programu v Belgii, má ješt šanci na zisk titulu neuvěřitelných 15 jezdců.
Výsledky 1. závodu : Výsledky 2. závodu: Průběžné pořadí ME jezdců po 10. závodech: |