Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Matějovský bere první elitní rok

20 2000
H r a d e c K r á l o v é - Na jaře vstoupil východočeský jezdec Stanislav Matějovský do prestižní kategorie Evropského poháru tahačů a mezi Super Race Trucky, elitní třídou tohoto motoristického odvětví, má tak za sebou první sezonu, třetinu z programu, který si Šmídl Truck Racing Team stanovil, aby se prosadil do absolutní světové špičky. Vstup se Matějovskému nepodařil zle. Všech deset absolvovaných závodů, více než stovka bodů do celkového pořadí, v něm deváté místo a v neposlední řadě respekt soupeřů.

"Maximální spokojenost, dosáhli jsme více, než jsme měli v plánu," shrnuje roční snažení Matějovský. Do seriálu Super Race Trucků vstoupily letos dvě nové stáje: Češi s Matějovským a Portugalci. Nikdo od nich hned nečekal, že začnou sbírat vítězné vavříny. V prvním roce se hlavně cení skutečnost, že týmy jsou schopny absolvovat všechny závody.

"Nám se to podařilo, Portugalci to vzdali po třech závodech a vrátili se až na poslední do Španělska," přidává Matějovský důvod, proč může být se sezonou spokojen, "možná i proto jsme po skončení seriálu obdrželi zvláštní ocenění za rozvoj této diciplíny a za vysoce profesionální absolvování sezony."

Evropský pohár Matějovský absolvoval s vozem Tatra, do něhož byl namontován motor značky MAN. Vznikl tahač s výkonem, který budí respekt. I u jezdce jenž má za sebou pět let s vozem třídy Race Truck. "Patnáct set koní výkonu, o šest stovek víc než u aut této třídy," popisuje jezdec vlastnosti svého vozu.

Tato obrovská síla je schopná dát tatře zrychlení z nuly na sto kilometrů v hodině za pět vteřin. "Silnější auto v Čechách předtím nikdy nevzniklo," tvrdí závodník. Matějovský si libuje i přesto, že času před sezonou bylo málo. "Auto jsme dodělali nedlouho před prvními závody," říká a z toho odvozuje i drobná tápání v prvních kláních, "bylo to také tím, že jsem se i já učil, proti Race Truck jde o neporovnatelný rozdíl."

Jezdec letos nejvíce uspěl ve dvou závodech: v Mostě dojel jednou pátý, na německém Nürburgringu, kde závody sledovalo čtvrt milionu diváků, skončil dvakrát šestý. Přestože letošní ročník Evropského poháru před necelými dvěma týdny teprve skončil, u týmu se nyní horečně jedná, co s následující sezonou. "Buď budeme inovovat letošní auto, nebo postavíme nové, rozhodující budou finance," uvedl jezdec.

Ať už bude zvolena kterákoliv z variant, každopádně hodlá Matějovský ve druhém roce postoupit mezi Super Race Trucky opět výš. "Jet se špičkou a pohybovat se do pátého místa," stanovil si další postupný krok, "všichni, kteří dnes dokáží vyhrávat, to tak dělali a šli pomalu dopředu. Až pět let se musí obětovat."

Autor:






Najdete na iDNES.cz



mobilní verze