Před odletem do druhého největšího města země Džiddy čeká celý tým ještě spousta práce. Mechanici teď tráví dny posledními úpravami kamionu pojmenovaného Karel, nového dakarského speciálu. Vrcholí fyzická příprava pilota Martina Macíka i motocyklového jezdce Jana Brabce.
„Už po Vánocích oba společně s Františkem Tomáškem odletí, aby se před startem na místě aklimatizovali. Druhá parta dorazí na Silvestra a vyzvedne techniku. Poslední skupina přicestuje těsně před začátkem závodu,“ popisuje šéf týmu Martin Macík starší.
Co všechno ještě je potřeba před Dakarem stihnout?
Fanoušci se potkají na posledním tréninku, který proběhne v Sedlčanské kotlině 23. listopadu a bude přístupný všem, kteří se přijdou s týmem Big Shock Racing rozloučit těsně před odesláním závodních strojů do Saúdské Arábie.
Mechanikům ještě bude zbývat poslední čas na finální úpravy techniky. Vše musí stihnout do 5. prosince, kdy proběhnou technické přejímky na francouzském okruhu v Castellet.
Příznivý časový posun
Následně se závodní i doprovodné stroje nalodí na trajekt, aby se vydaly na plavbu do Džiddy. Logistika se tak oproti jihoamerickým ročníkům zjednoduší, transport bude o několik týdnů kratší a závodníci budou mít své vozy déle k dispozici. Dobrou zprávou pro fanoušky je, že časový posun v místě konání závodu bude jen +2 hodiny, takže odpadne ponocování doprovázející jihoamerické ročníky.
Pilot kamionu Martin Macík kromě fyzické přípravy a organizačních povinností řeší i produkci besed Posedlí Dakarem. A popularitu Dakaru se rozhodl využít také ke zvýšení ohleduplnosti a vzájemného respektu řidičů na českých silnicích. Ve spolupráci s Ředitelstvím silnic a dálnic ČR spustil projekt „Respect Road – Na silnici nezávodím“.
„Na cestách denně potkávám řidiče, kteří úplně zbytečně ohrožují ostatní a vytvářejí opravdu nebezpečné situace,“ popisuje Macík. „Viděl jsem ty, kteří už do cíle nikdy nedojeli. Jsem si jistý, že na silnici vítězí řidiči, kteří dokážou zachovat klidnou hlavu a projevit respekt k druhým.“
Za zvláštní pozornost podle Macíka stojí vzájemné pochopení řidičů nákladních a osobních automobilů, na kterém by chtěl zapracovat. Proto připravuje videa, která pomohou zvládat nebezpečné situace, a na sociálních sítích chce rozproudit diskusi k tématům předjíždění, dodržování bezpečné vzdálenosti nebo pozornosti za volantem.
„Tým Big Shock Racing má dnes už statisíce skvělých fanoušků, kteří jsou přející, dokážou druhého podpořit a uznávají stejné hodnoty jako my. Myslím, že by jim moje snaha mohla být blízká a společně zvládneme současný stav trochu zlepšit,“ přeje si Martin Macík, stejně jako úspěch na závodě roku.
Dakaru 2020.