„Chtěl jsem jet, abychom se připravili na Dakar, ale řešili jsme jiné věci než technické,“ řekl Martin Kolomý. Soutěž totiž startovala ještě v době fotbalového mistrovství světa hraného v Rusku. „A bylo jasné, jakým směrem bude upřena pozornost hlavních světových médií. Svět řešil jenom fotbal, Silk Way Rally byla na rozdíl od loňského roku upozaděna,“ uvedl týmový manažer Jan Kalivoda.
„Pořadatelé celou rally zkrátili, měli ji raději nechat v původní délce, i když bylo jasné, že média pohltí něco jiného,“ podotkl Kolomý. „Jen jsem viděl, že v jedné z etap se účastníci koupali v blátě. I tahle etapa byla zkrácená.“
Kolomý se tak nyní věnuje především přípravě speciálu i tréninku na fyzické kondici.
„Jezdím na kole, plavu. Musím tomu trochu dát, protože jsme nejeli skoro žádný závod,“ vysvětloval soutěžní pilot. Současná vedra mu přitom vůbec nevadí. „Zase takové horko tu není. Kdybychom k současným teplotám přidali dvacet stupňů navrch, to by teprve začalo být teplo,“ naznačil Kolomý, že při závodech soutěží v mnohem extrémnějších teplotních podmínkách.
A jeho závodní speciál? I ten prodělává „ozdravnou kúru“.
„Na autě děláme především funkční úpravy. Částečně jsme udělali novou elektriku, ale především se zaměřujeme na životnost,“ přibližoval Martin Kolomý. „Samozřejmě zkoušíme taky nějaké vývojové věci, ale zásadní je životnost.“
K tomu zkušený pilot svádí jeden trvalý souboj. „Musíme naspořit peníze, je to furt stejný boj. Takže momentálně nechystáme nic velkého, možná si zkusíme nějaké menší cross country.“
Velký test chystá Kolomý až na podzim. „V říjnu pojedeme trénovat do Afriky. A potom už bude naší jedinou prioritou Rallye Dakar,“ dodal jezdec stáje Tatra Buggyra Racing.