„Když budeme kolem dvacátého místa, tak budeme spokojeni. Umístění kolem desítky by bylo skvělé,“ dodal devětatřicetiletý pilot.
Při své premiéře před dvěma lety obsadil dvanácté místo, loni kvůli poruše zadní nápravy a zdravotním potížím navigátora Jiřího Žáka se svým Tedom týmem odstoupil.
Žáka v závodním kokpitu nahradil Marek Spáčil, neboť zkušený rallyeový jezdec Žák byl zvolen senátorem v Bruntálu a v případě, že to bude třeba, je připraven odcestovat zpět domů.
„Doprovodný vůz může dojet ve dvou,“ řekl Macík, jehož spolujezdcem bude také osminásobný účastník Dakaru Ladislav Fajtl. Posádku vozu s náhradními díly doplní Jiří Čáp a nováček Richard Vítek.
„Každopádně chceme, abychom dojeli do cíle a byli viděni,“ plánoval Macík, jehož vůz má nový motor, převodovku i odpružení. „Otestovali jsme to v Maroku,“ uvedl. Nový agregát má výkon 610 koní a dokáže auto rozpohybovat do rychlosti až 140 km v hodině.
„Devátá až jedenáctá etapa rozhodne, tam to bude nejtěžší,“ přidal se Žák, jenž Dakar jel již šestkrát. Do senátu se ve volebním obvodu v Bruntálu dostal Žák v letošních volbách. Je členem senátorského klubu ODS a jeho mandát končí v roce 2010.
„Inspiroval jsem se Arim Vatanenem,“ usmíval se Žák při zmínce o čtyřnásobném vítězi Dakaru a rovněž někdejším světovém šampionovi v rallye. Ten je poslancem v Evropském parlamentu a na startu Dakaru rovněž nebude chybět.