Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Loprais se těší na maratonské etapy

28 2004
Praha - Kratší, náročnější, ale podobná jako v letošním roce - taková by měla být nadcházející dakarská rallye. Sedmadvacátý ročník slavného afrického dobrodružství odstartuje 31. prosince v Barceloně a do cíle v senegalské metropoli dorazí jeho účastníci 16. ledna. Mezitím je čeká celkem 8956 kilometrů, z nichž 5431 kilometrů tvoří měřené zkoušky.

"Závod se hodně podobá letošnímu ročníku. Výhodou jsou však dvě maratonské etapy, mezi nimiž by se nemělo nic dělat na autech. Opravy jsou povoleny až po výjezdu do další etapy, což bylo i v minulosti," uvedl šestinásobný dakarský vítěz Karel Loprais k trase dobrodružného klání, které každoročně tradičně zahajuje motoristickou sezonu.

Největším českým odborníkem na africké podmínky je Josef Kalina, který stejně jako v letech minulých bude Lopraisovým navigátorem. Podle jeho mínění bude první polovina "moc hezký pouštní závod".

"Stejně by měly vypadat i další dvě etapy po dni volna, což by pro nás mělo být teoreticky dobré. Bude to hodně dlouhé, nahuštěné a navíc v oblasti, kterou známe. Víme, že to tam bude hodně obtížné a těžké, ale jsme spokojeni," řekl Kalina v rozhovoru pro ČTK.

Již méně radostně ale posádka Tatry přijala dostupné informace o závěru rallye. Poslední tři dny by se totiž měly odehrávat v lesních porostech.

"To pro nás není. Už dnes mám nepříjemné pocity, když si představím, jak to bude vypadat. Za poslední tři dny z auta naděláme naprostý šrot," předpokládal zkušený navigátor.

Organizátoři závodníkům slibují, že je v měřených úsecích čeká velké množství písečných dun v těsném sledu, což ale českým posádkám kamionů moc nevadí. Zkušeností totiž mají dostatek.

"Jak říká Karel, na každém Dakaru je alespoň jedno dvě velká překvapení, kdy si řekneme: Ježíšmarjá, to už je snad trochu moc," uvedl Kalina.

Jediný úsek, v němž by měly posádky zavítat do částečně neznámého prostředí, je na pořadu ve čtvrtek 6. ledna, kdy se pojede v Mauritánii ze Zuarátu do Tišítu.

"V této návaznosti jsme tam ještě neprojížděli. Devadesátiprocentní představu o terénu ale máme," řekl Lopraisův dlouholetý kolega.

Zřejmě nejtěžší úsek čeká závodníky v dvanácté etapě, v níž pojedou z mauritánské Kiffy do hlavního města Mali Bamaka po trase dlouhé 819 kilometrů. V průběhu rallye navštíví její účastníci pět zemí - po Španělsku také Maroko, Mauritánii, Mali a
Senegal.

Program 27. ročníku Rallye Dakar:
1. etapa, 31. prosince: Barcelona - Barcelona, 18 km/rychlostní zkouška 4 km
2. etapa, 1. ledna: Barcelona - Granada (Šp.), 919 km/0 km
3. etapa, 2. ledna: Granada - Rabat (Mar.), 523 km/10 km
4. etapa, 3. ledna: Rabat - Agadír (Mar.), 666 km/123 km
5. etapa, 4. ledna: Agadír - Smara (Mar.), 654 km/ 381 km
6. etapa, 5. ledna: Smara - Zuarát (Maur.), 622 km/492 km
7. etapa, 6. ledna: Zuarát - Tišít (Maur.), 669 km/660 km
8. etapa, 7. ledna: Tišít - Tidžikža (Maur.), 583 km/520 km
9. etapa, 8. ledna: Tidžikža - Atar (Maur.), 399 km/361 km 
          9. ledna: volný den
10. etapa, 10. ledna: Atar - Atar, 499 km/483 km
11. etapa, 11. ledna: Atar - Kiffa (Maur.), 695 km/656 km
12. etapa, 12. ledna: Kiffa - Bamako (Mali), 819 km/586 km
13. etapa, 13. ledna: Bamako - Kayes (Mali), 668 km/370 km,
14. etapa, 14. ledna: Kayes - Tambacounda (Senegal), 630 km/370 km
15. etapa, 15. ledna: Tambacounda - Dakar, 569 km/225 km,
16. etapa, 16. ledna: Dakar - Dakar, 68 km/31 km

Autor:






Najdete na iDNES.cz



mobilní verze