Aleš Loprais se svým zbrusu novým speciálem zvaným Královna prožil na ruské Silk Way Rally pocity jako na houpačce. Vůz chvíli jede parádně, vzápětí však něco selže. První malér přišel hned ve druhé etapě.
"Ztratili jsme poruchou s přísunem paliva přes 40 minut. Prorazili jsme nádrž a palivo nám vyšlo taktak do cíle. Také jsme se potýkali s nefunkčním interkomem a navigací. Byla to pekelná etapa," líčil pilot InstaForex Loprais Teamu.
Ve třetí etapě prožil Aleš Loprais s mechanikem Radimem Pustějovským a navigátorem Sergem Bruynkensem očistec.
"Utrhlo se nám uložení kabiny, což je během etapy neopravitelná záležitost. Řešení bylo jediné – zvolnit na úroveň rychlosti pouštní lišky, která šetří vodu. 300 kilometrů jsme jeli celou věčnost," popisoval Aleš Loprais, který musel svůj nový závodní speciál šoférovat místy průměrnou rychlostí 35 km/h.
"Nezbylo nám nic jiného než se povznést nad současné technické problémy a brát to jako test nové evoluce Tatry na Dakar. Koneckonců s tím jsme sem jeli," připomněl Aleš Loprais, že Silk Way Rally byla pro tým především testem nového vozu. "Chtěli jsme dostat auto na limit a pořádně jej otestovat před následujícím Dakarem, který je pro nás hlavním cílem," zdůraznil frenštátský závodník.
Ve čtvrté etapě se Královna vyznamenala, dovezla posádku do cíle ve druhém nejlepším čase. "V páté etapě jsme opět dostali Královnu na limit. Začátek šel skvěle, nové nastavení podvozku se ukázalo jako správná cesta," konstatoval Aleš Loprais. "Bohužel na 156. kilometru se utrhlo uložení větrací soustavy a museli jsme zastavit. Auto sice bylo pojízdné, nicméně dále jsme v etapě už pokračovat nemohli. Královnu bychom zničili," přiznal pilot InstaForex Loprais Teamu, který tak musel využít tzv. jokera – pokračování v soutěži za cenu určené penalizace. "Ztráta mě sice mrzí, ale je to nedílná součást našeho testu nového kamionu. Jeli jsme dál," hlásil Loprais.