Šestapadesátiletý Loprais si totiž v páté etapě bolestivě narazil záda a žebra a o několik dní později byl nucen své snažení vzdát.
"Už to nešlo. Bylo to hodně bolestivé, hlavně při přejezdech velkých děr, a omezovalo mě to. Poslední etapu před odstoupením jsme jeli o hodinu dvacet pomaleji než ostatní. Bylo to trápení," řekl Loprais dnes po návratu do Prahy.
Lopraisovi se stal osudným manévr, při kterém se musel na poslední chvíli vyhnout riskantně jedoucímu motocyklistovi.
"Museli jsme opustit ideální stopu, šli mimo a poté skočili na levé kolo. Po nárazu mi bolest prošla od hlavy až k patě," uvedl Loprais.
Tvrdý skok se podepsal i na kamionu Tatra. "Odešel" tlumič a praskl unašeč ventilace.
"Nikdy dříve se nám něco podobného nestalo," řekl manažer týmu Milan Loprais.
Výraznou postavu českého motorsportu letošní odstoupení mrzí o to více, že kamion fungoval a posádka měla dobře rozjetý i samotný závod.
"Letošní odstoupení mě štve ze všech nejvíce. Když odejde technika, nedá se nic dělat. Teď přestalo ale poslouchat tělo," uvedl Loprais, kterému před odstoupením patřilo páté místo. "Tahle dobře jsme rallye neměli dlouho rozjetou," řekl.
Přesto "Monsieur Dakar" již uvažuje nad dalším startem v pouštním závodu.
"Nejdůležitější ale bude zdravotní stav. Až poté bude dvacítka," poukázal Loprais na skutečnost, že jej možné jubileum nesvazuje. Jeho bratr a manažer Loprais Tatra týmu však přiznal, že udělají vše proto, aby na startu nechyběli.
"Letos to po dlouhé době vypadalo, že můžeme být na bedně. Nakonec to nevyšlo. Za rok se o to ale pokusíme znovu," slíbil Milan Loprais.
Tým z Frenštátu pod Radhoštěm bude opět spoléhat na letošní model tatry, který se osvědčil.
"Mazlili jsme se s ním celý rok před soutěží a využili jsme všechny zkušenosti z posledních let. A potvrdilo se, že zejména nastavení podvozku bylo dobré," uvedl navigátor Aleš Loprais. Kamion fungoval i proto, že tým při jeho konstrukci vycházel z verze takzvané Pumy, se kterou Loprais třikrát v minulosti vyhrál.
"Obdobně uvažovala i konkurence. Všechny posádky v elitní desítce měli podobně postavené auto," všiml si Milan Loprais.
Lopraisovci se budou muset i za rok opět porovnávat se silnou ruskou konkurencí kamazů a také DAFů, které letos pořadatelé nepustili na start. Český tým věří, že může uspět i s výrazně nižším rozpočtem.
"I kamazy se dají porazit. Je to otázka štěstí. V této rallye může vyhrát, řečeno mluvou formule jedna, i tým Minardi. Rozhoduje spousta aspektů, není to jen o zázemí," řekl Aleš Loprais.
Českému týmu by prý ale hodně pomohlo, kdyby do rallye nasadil druhý kamion. Stejně jako konkurence by měl přímo v závodě takzvanou ostrou asistenci.
"Jak to bude vypadat, to budeme vědět tak v polovině roku, kdy budeme mít k dispozici všechny podklady od pořadatelů. Dvě auta jsou ale jednoznačně přínosem," řekl Milan Loprais.