Proč ta změna, když ještě v červnu na závodech v Polsku jel Loprais úspěšně se svou Královnou, jak tatrováckému speciálu roky přezdívá? „Důvodem přestupu je zamítnutí účasti Královny na Dakaru 2015 technickým komisařem Fabienem Calvetem,“ píše se v tiskové zprávě, kterou vydal Lopraisův tým.
A stojí v ní i podrobnosti: „Informace o údajných technických nesrovnalostech a nutnosti přestavět celý speciál Tatra přišla tři měsíce před transportem vozidel do Jižní Ameriky, proto jsme byli nuceni hledat jiná řešení. Dakar je celoroční projekt. Přestavba takovéhoto kamionu pro nás nebyla možná jak z časových tak i finančních důvodů. Navíc náš kamion má platnou homologaci do roku 2018 a vychází z modifikovaných sériových komponentů, tudíž se ostatních maratonských soutěží jako Silk Way nebo Africa Race může bez problémů účastnit.“
I proto Loprais uvažuje, že by „Královnu“ s pilotem, kterého hledá, poslal na přelomu roku na závod Africa Race, který vede po stopách původního afrického Dakaru a jeho cíl je, jak bývalo zvykem, u Růžového jezera v senegalském Dakaru.
Problémy s technickými předpisy nejsou na Dakaru výjimečné. Josef Macháček byl kvůli nim v roce 2012 vyloučen z kategorie čtyřkolek.
Loprais pak pojede za tým Veka se značkou MAN a jeho posádka bude mezinárodní. Navigátora mu bude dělat Španěl Ferran Marco Alcayna a mechanika Jan Van der Vaet z Nizozemska.
Dakar 2015 startuje 4. ledna v Buenos Aires, kde je 17. ledna zároveň cíl.
Takhle letos v lednu Loprais popsal poslední ročník Dakaru:
21. ledna 2014 |
.