Rozhodne se v závěrečných čtyřech rychlostních zkouškách.
Martin Prokop s fordem se v úvodu druhé etapy posunul na osmé místo. Vzápětí se ale kvůli problémům s posilovačem řízení, kdy jeho auto dokonce zachvátily plameny, a následné penalizaci 40 sekund propadl na konec první desítky. "Vznítil se olej, který začal vytékat z poškozeného posilovače
řízení. Stát se to o kilometr dříve, tak jsme nedojeli," uvedl navigátor Jan Tománek v tiskové zprávě týmu.
Po skončení etapy dostal jihlavský pilot další čtyřminutovou penalizaci za chybný start do páteční třetí erzety, a to na upozornění konkurenčního týmu. V absolutním pořadí je proto až čtrnáctý, v hodnocení kategorie S-WRC čtvrtý. Vede Estonec Ott Tänak s fordem.
"Je to pro nás další bolestná lekce z atmosféry panující aktuálně v mistrovství světa. Je těžké nenechat se tím vykolejit, ale musíme dělat dál svou práci co nejlépe," uvedl Prokop.
Ve druhé etapě byl nejrychlejším jezdcem Fin Jari-Matti Latvala s fordem, který vyhrál pět ze šesti zkoušek. Jeho šance na přední umístění vzaly ale za své už v pátek, kdy po havárii nedokončil etapu a v soutěži pokračuje na základě pravidla superrallye s více než půlhodinovou ztrátou.
Jeho týmový kolega Hirvonen v průběhu druhého dne stáhl na méně než polovinu manko, které měl na Loeba po defektu v předposlední páteční zkoušce. Latvalu dnes dokázal porazit jen Ogier, a to o pouhé čtyři desetiny sekundy na třicetikilometrové 12. rychlostní zkoušce.
Výsledky Italské rallyepátého dílu MS v automobilových soutěžích Po druhé etapě: 1.. Loeb, Elena (Fr., Mon./Citroën DS3) 2:57:05,7, 2. Hirvonen, Lehtinen (Fin./Ford Fiesta RS) -28,3, 3. Ogier, Ingrassia (Fr./Citroën DS3) -34,6, 4. P. Solberg, Patterson (Nor., Brit./Citroën DS3) -39,5, 5. Östberg, Andersson (Nor., Švéd./Ford Fiesta RS) -1:44,9, 6. Sordo, Del Barrio (Šp./Mini Cooper) -2:29,0, ...14. Prokop, Tománek (ČR/Ford Fiesta S2000) |