Po předčasném konci v předchozí Italské rallye dojely do cíle v Ajacciu obě posádky týmu Škoda Motorsport. Němec Armin Schwarz dokonce získal letos první bod do jezdeckého šampionátu za osmé místo, Fin Toni Gardemeister s druhou fabií skončil hned za ním.
Oba zaostali za vítězným Märtinem o více než devět minut. Märtin dlouho bojoval o čtvrté prvenství v kariéře s kolegou z Fordu Francoisem Duvalem, který na něj po dvou etapách ztrácel jen dvacet sekund.
Belgický pilot však musel po nedělní úvodní rychlostní zkoušce odstoupit kvůli poruše motoru u svého focusu. Na druhé místo se tak posunul Loeb a už na něm zůstal. Na Märtina, jenž vyhrál sedm z dvanácti měřených úseků, ztratil v konečném účtování na domácí půdě přes dvě minuty, jeho radost z titulu to ale nezmenšilo.
"Jsem velice dojatý, je to ale pochopitelné, protože to je můj první světový titul," řekl Loeb, kterému k úspěchu hned gratulovali týmový kolega Carlos Sainz i Solberg.
"Francoise je mi líto, je to kamarád," dodal Loeb na adresu Duvala. Sám neriskoval a soustředil se na to, aby zajel potřebný výsledek. Solberg, jenž neuspěl s obhajobou titulu, soupeři vítězství sportovně přál.
"Mám ze Sébastiena radost. Měl výbornou sezonu a titul si rozhodně zasloužil," popřál norský pilot Loebovi, jenž v seriálu mistrovství debutoval v roce 1999.
Předposlední díl šampionátu Katalánská rallye se pojede od 29. do 31. října. V listopadu seriál uzavře závod v Austrálii.
Výsledky
1. Märtin (Est./Ford) 4:11:51,4 hod., 2. Loeb (Fr./Citroën) - 2:02,2, 3. Sainz (Šp./Citroën) -2:55,3, 4. Grönholm (Fin./Peugeot) -3:29,1, 5. Solberg (Nor./Subaru) -5:06,3, 6.
Sarrazin (Fr./Subaru) -7:09,1, 7. Loix (Bel./Peugeot) -8:21,2, 8. Schwarz (Něm./Škoda) -9:08,3, 9. Gardemeister (Fin./Škoda) - 9:35,3, 10. Hirvonen (Fin./Subaru) -11:58,2.
Průběžné pořadí po 14 závodech: 1. Loeb 108, 2. Solberg 78, 3. Märtin 69, 4. Sainz 65, 5. Grönholm 54, 6. Duval (Bel./Ford) 47, ...16. Paasonen (Fin./Škoda), Gardemeister (Fin./Škoda) oba 3, 22. Schwarz (Něm./Škoda) 1.
Pohár konstruktérů: 1. Citroën 178, 2. Ford 127, 3. Subaru 108, 4. Peugeot 85.
mistři světa |
Jezdci a spolujezdci |
1979: Björn Waldegaard, Hans Thorszelius (Švéd./Ford Escort) |
1980: Walter Röhrl, Christian Geistdörfer (Něm./Fiat 131) |
1981: Ari Vatanen, David Richards (Fin.-Brit./Ford Escort) |
1982: Walter Röhrl, Christian Geistdörfer (Něm./Opel Ascona) |
1983: Hannu Mikkola, Arne Hertz (Fin.-Švéd./Audi Quattro) |
1984: Stig Blomqvist, Björn Cederberg (Švéd./Audi Quattro) |
1985: Timo Salonen, Seppo Harjanne (Fin./Peugeot 205) |
1986: Juha Kankkunen, Juha Piironen (Fin./Peugeot 205) |
1987: Juha Kankkunen, Juha Piironen (Fin./Lancia Delta) |
1988: Massimo Biasion, Tiziano Siviero (It./Lancia Delta) |
1989: Massimo Biasion, Tiziano Siviero (It./Lancia Delta) |
1990: Carlos Sainz, Luis Moya (Šp./Toyota Celica) |
1991: Juha Kankkunen, Juha Piironen (Fin./Lancia Delta) |
1992: Carlos Sainz, Luis Moya (Šp./Toyota Celica) |
1993: Juha Kankkunen, Nicky Grist (Fin.-Brit./Toyota Celica) |
1994: Didier Auriol, Bernard Occelli (Fr./Toyota Celica) |
1995: Colin McRae, Derek Ringer (Brit./Subaru Impreza) |
1996: Tommi Mäkinen, Sepo Harjanne (Fin./Mitsubishi Lancer) |
1997: Tommi Mäkinen, Sepo Harjanne (Fin./Mitsubishi Lancer) |
1998: Tommi Mäkinen, Risto Mannisenmäki (Fin./Mitsubishi) |
1999: Tommi Mäkinen, Risto Mannisenmäki (Fin./Mitsubishi) |
2000: Marcus Grönholm, Timo Rautiainen (Fin./Peugeot 206) |
2001: Richard Burns, Robert Reid (Brit./Subaru) |
2002: Marcus Grönholm, Timo Rautiainen (Fin./Peugeot 206) |
2003: Petter Solberg, Philip Mills (Nor.-Brit./Subaru) |
2004: Sébastien Loeb, Daniel Elena (Fr./Citroën) |
Konstruktéři/typ |
1973: Renault Alpine (A110) |
1974: Lancia (Stratos) |
1975: Lancia (Stratos) |
1976: Lancia (Stratos) |
1977: Fiat (131 Abarth) |
1978: Fiat (131 Abarth) |
1979: Ford (Escort RS) |
1980: Fiat (131 Abarth) |
1981: Talbot (Sunbeam Lotus) |
1982: Audi (Quattro) |
1983: Lancia (037) |
1984: Audi (Quattro) |
1985: Peugeot (205 Turbo 16) |
1986: Peugeot (205 Turbo 16) |
1987: Lancia (Delta 4WD) |
1988: Lancia (Integrale 8V) |
1989: Lancia (Integrale 8V) |
1990: Lancia (Integrale 16V) |
1991: Lancia (Integrale 16V) |
1992: Lancia (Integrale Evoluzione) |
1993: Toyota (Celica GT4) |
1994: Toyota (Celica GT4) |
1995: Subaru (Impreza 555) |
1996: Subaru (Impreza 555) |
1997: Subaru (Impreza WRC) |
1998: Mitsubishi (Lancer Evolution V) |
1999: Toyota (Corolla WRC) |
2000: Peugeot (206 WRC) |
2001: Peugeot (206 WRC) |
2002: Peugeot (206 WRC) |
2003: Citroën (Xsara WRC) |
2004: Citroën (Xsara WRC) | |
Mistr světa Sébastien Loeb. |