Společnost Vodafone poskytuje týmu McLaren jako titulární sponzor miliony dolarů ročně, proto ji musí být piloti téměř neomezeně k dispozici. Tentokrát v Turecku to však Britové přehnali.
V představení souboru "Fires of Anatolia" se Hamilton, coby bůh slunce Apollón, vznášel nad scénou dobývání opevněného města.
Zavěšený jezdec F1 na provazech však působil komicky, podle britských média dokonce směšně. Pro Hamiltona prý byla celá show dokonale dehonestující.
"V žebříčku nejpodivnějších veřejných vystoupení slavných osobností bude tohle patřit na čelní pozice," uvedl deník The Times v pátečním vydání. "Oblečen v závodní kombinéze polepené logy sponzorů nevypadal ve vzduchu jako bůh Apolón, ale spíše jako kříženec Petra Pana s kosmonautem.
Sám Hamilton už o pár hodin později litoval, že se k něčemu podobnému zapůjčil. Vystoupení na něj neudělalo pražádný dojem.
"Myslím, že to vážně nebylo ´cool´," citoval ho sobotní britský tisk. "Prostě mě přivázali, vytáhli nahoru a já jsem dělal, co mně řekli. Pak jsem ale to představení viděl a musím říct, že na moc horších věcí jsem v životě nekoukal."
"Zapomeňme na to," požádal novináře třiadvacetiletý závodník.
Max Clifford, uznávaný odborník na PR, řekl pro kanál Sky News, že Hamiltonově image show rozhodně nepomohla. Naopak ve Vodafonu si mohou mnout ruce - díky prapodivně vznášející se světoznámé osobnosti, určitě získali pozornost navíc.
"Lítal tam a zase zpátky jako loutka," řekl Clifford. "Tenhle chlápek si zaslouží uznání a nikoli výsměch. Něco takového s image pilota formule 1 nejde ani trochu dohromady."