"Když jsem dostal nabídku, radil jsem se s Berniem Ecclestonem, který řekl, abych neváhal," prozradil Lauda o rozhovoru s impresáriem formule 1. "Šel jsem k Jaguaru, protože ještě nic nevyhrál a já ho chci dostat nahoru." Před čtvrtstoletím formule 1 málem vzala Laudovi život, když obhájce titulu havaroval na Nürburgringu a jeho zničený vůz Ferrari se rozhořel. Rakušan ale přežil, za šest týdnů seděl znovu v autě a pouze jeho hlava, poznamenaná těžkými plastickými operaci, dnes tragédii připomíná. Lauda se stal šampionem znovu v roce 1977. Po sezoně 1979 se dal na podnikání, ale jeho první pokus o provozování Lauda Air zkrachoval a jezdec se znovu vrátil k F1. Roku 1984 byl mistrem potřetí.
"Nenajdu na formuli 1 lepšího experta," obhajoval výběr Laudy šéf týmu Jaguar, Američan Bobby Rahal, sám bývalý závodník formulových vozů série IndyCar.
Se dvěma Boeingy 737 rozběhl Lauda vlastní leteckou společnost opět v roce 1985. Letadla sám pilotoval - v oblíbeném saku, proslulé červené čepici a džínsech, které nosily i letušky. Loni však kvůli rozsáhlým ztrátám firmy Lauda rezignoval na místo ředitele a svůj třicetiprocentní podíl v Lauda Air prodal Austrian Airlines.
Před lety působil jako externí poradce Ferrari, odkud však musel po sporech s dominantním Michaelem Schumacherem odejít, do loňska analyzoval formuli 1 pro německou televizi RTL. V komentářích nešetřil nikoho.
Jednou však po prohrané sázce a Schumacherově vítězství byl Lauda ve studiu donucen smeknout čepici. A sotva se Lauda usadil u Jaguaru, už je zase dusno.
"Jezdí rychle, jen když má náladu. Potřebuje, aby ho někdo kopal do zadku," prohlásil Lauda o jedničce týmu, Britu Irvineovi. Ten se hned rozběsnil: "Doufám, že pan Lauda dokáže problémy v týmu zhodnotit přesněji než otázku mé motivace. Mně radit nebude."