Lappi, jehož v autě doplňuje krajan Janne Ferm, získal titul těsně před závěrečným podnikem sezony na Korsice, který se jede v pátek a sobotu.
Jediným, kdo ho mohl ohrozit, byl jeho týmový kolega Sepp Wiegand. Jenže německému pilotovi shořel při testu vůz. V levotočivé zatáčce vylétl z trati a od rozpáleného výfuku se vznítila tráva, která zapálila auto. Na opravu bylo málo času, náhradní vůz k dispozici není, takže startovat nebude. Díky tomu je Lappi šampionem, protože třetí Ir Breen už jej předstihnout nemůže.
„Jsem velice zklamaný,“ hlesl Wiegand, který letos zaujal druhým místem na zlínské Barum rally. „Je nám to líto. Na vzájemný souboj se Seppem jsme se moc těšili,“ opáčil Lappi, jenž v letošní sezoně ovládl tři evropské podniky a nyní bojuje o čtvrtý triumf. „Sebevědomí nám nechybí, chceme vydařenou sezonu uzavřít úspěchem.“
Zatímco Lappi bude bojovat na klikatých silničkách středomořského ostrova, jeho týmový kolega Kopecký se chystá závodit o tisíce kilometrů východněji - v Číně. Jeho letošní prioritou je totiž Asijsko-pacifický seriál. Do Čínské rally může vstoupit stejně klidně jako talentovaný Fin. Už je jistým šampionem. Stal se tak prvním jezdcem na světě, který rok po svém triumfu v Evropě vyhrál jiný kontinentální seriál.
„Jsme velice hrdí, že jsme při své premiérové sezoně v tomto šampionátu získali titul,“ netají Kopecký, kterého naviguje Pavel Dresler.
V regionu Longyou bude usilovat o čtvrtý triumf šestidílného kalendáře. Předtím vyhrál v Nové Kaledonii, Austrálii a Japonsku. „Chceme sezonu dokonale zakončit a potěšit naše čínské fanoušky,“ vzkázal Kopecký.