O co šlo? Sebastian Vettel jako jediný jezdec z celé špičky startoval na tvrdých pneumatikách. Výborně začal, držel se na šestém místě před Kimim Räikkönenem a čekal, až všichni jezdci za ním pojedou do boxů. Poté měl pořádně šlápnout na plyn, a zatímco se jeho soupeři Webber, Alonso, Rosberg, Hamilton a Massa budou proplétat mezi pomalejšími jezdci vzadu, udělat si dostatečný náskok, který mu po návratu na dráhu zajistí vedení.
Zpočátku vše vycházelo, kolem třicátého kola zamířili lídři do boxů a německý šampion byl sám v čele. Ideálně pošetřil pneumatiky a od 32. do 46. kola vedl celé startovní pole. Víc než deset kol byl nejrychlejším mužem na dráze a doufal, že se všem těm, kteří již mají na autě nové pneumatiky, dostatečně vzdálí.
Webber a spol. se měli motat někde daleko za Vettelem, za pomalejšími piloty, kteří ještě nebyli v boxech. Di Resta, Hülkenberg nebo třeba Schumacher by je jistě dostatečně zbrzdili, aby šel šampion do vedení. Bohužel pro něj trápící se Kimi Räikkönen vytvořil do třicátého kola za ním téměř půlminutovou "díru", do které po zastávce padali všichni jeho soupeři. Měli tak před sebou volnou trať, a přestože byli nečekaně pomalejší než Vettel na sjetých gumách, na to, aby se dostal do vedení, to nestačilo.
Vettel navíc předpokládal, že by někteří závodníci museli podruhé do boxů, protože by jim pneumatiky při soubojích s pomalejšími piloty až do konce nevydržely. "Mysleli jsme, že někteří budou donuceni jet k mechanikům podruhé, bohužel ani to se nevyplnilo, díky Kimimu neměli na dráze žádné problémy."
Přesto nemohl být Vettel tak úplně nespokojený. Po startu z deváté příčky poskočil na čtvrtou. "Bylo by krásné, kdybych stál na stupních vítězů, ale jiní měli více štěstí," dodal závodník, který na druhém místě průběžného pořadí mistrovství světa ztrácí tři body na vedoucího Fernanda Alonsa.