"Pořád se rozhoduju, jestli biky, nebo silnice," povídá. "Každý den to mám jinak. Když jsem tu při tréninku jezdil na biku rovně do bariéry a po blátě, tak jsem si říkal: Už bych byl radši na silnici, kde má člověk asfalt jistý. A totéž mě napadlo i minulý týden, když jsem měl při závodě v Německu na sobě 15 kilo bahna. Asi je to tím, jak stárnu... Dřív mi takové podmínky vůbec nevadily."
Určitě však nechce dát horským kolům definitivní sbohem. "Mám motivaci zase Nina porazit," tvrdí po mistrovském klání v Saalfeldenu, kde skončil třináctý. "I já si myslím, že by měl na bikách zůstat," dodává manažer.
Tým Specialized, za nějž Kulhavý závodí, pro něj chystá novou smlouvu, štědřejší než tu předchozí. To potvrzuje i Löffelmann, který firmu v Česku zastupuje. "My chceme Jardu a Jarda chce náš materiál," ujišťuje.
Ovšem firma Specialized vybavuje svými koly i tři silniční stáje z elitní kategorie Pro Tour: Bakalovu Omegu, kazašskou Astanu a Saxo Bank, kde závodí Contador. Mohl by jezdit na silnici za ně.
"Nějaké šumy a spekulace už proběhly, ale zatím nešlo o nic konkrétního," prozrazuje manažer. "Spíš se formuje, kdo má zájem. Schůzky budou následovat," říká Kulhavý.
Mohl by kombinovat starty na horských kolech se silničními klasikami. Také to je cesta. "I když nevím, zda by ho silniční týmy chtěly takhle napůl," uvádí manažer.
Zdeněk Štybar se rozhodl upřednostnit silnici před cyklokrosem. "A už letos je vidět, že Štybarův přestup se povedl. Ale než si silnici přivyknete, trvá to," říká Löffelmann. "Lidé, kteří tomu rozumějí, mi tvrdí, že i Jarda má pro silnici fyzický potenciál. Ale musel by se naučit pohybovat v pelotonu a přivyknout většímu počtu i délce závodů."
Jasno chce mít Kulhavý nejpozději do půldruhého měsíce.