Že Kubica pojede s těmi nejlepšími, je jistou odměnou francouzské automobilky za jeho letošní sezonu, v níž se stal mistrem světa ve třídě WRC2 - i ta je součástí světového šampionátu. Přesto 28letý Polák varuje: "Hodně lidí by si přálo, abych v Británii jel velmi rychle, ale to bude těžké. Je prostě nemožné, abych se držel nejlepších pěti šesti jezdců."
Možná zbytečně skromná slova, zvlášť poté, co letos ve zmíněné třídě WRC2 vyhrál pět ze sedmi závodů. Navíc se hned pětkrát i se slabším vozem dostal do bodované první desítky celého MS, avšak Kubica vysvětluje: "Nemohu být 20 let okruhovým jezdcem a najednou po půl roce prohánět ty nejrychlejší z rallye."
K tomu v Británii pojede s novým navigátorem, Italem Ferrarou, zatímco celou sezonu závodil se svým krajanem Baranem - ten však od něj odešel.
"Nechci nikoho nutit, aby se mnou jezdil, a tak jsem zvolil tu nejlepší alternativu. Michel Ferrara nemá víc zkušeností než já, ale má velkou motivaci. I když jsem v mládí mluvil italsky, nebude snadné přepnout mezi jazyky, zvlášť poté, co jsem letos udělal rozsáhlé změny v mých rychlostních rozpisech."
Pro Kubicu je rallye svým způsobem osudová. Právě těžká nehoda z února 2011 v jednom z regionálních italských závodů zastavila jeho kariéru v F1. Polákovi dokonce hrozila amputace ruky a stále v ní má jen omezenou hybnost. A byť se o něj zajímalo i Ferrari, je pořád méně a méně pravděpodobnější, že by se do formule 1 přeci jen vrátil.
"Dokud nebudu stoprocentně fit, tak o to nebudu usilovat. Momentálně se soustředím na rallye. Ta mi pomáhá i se zotavením. Řízení a kočírování auta totiž zatěžuje moje rameno i ruku. Zároveň ale pořád vím, že zatím nemám sílu na to, abych řídil monopost F1, ale udělám pro to maximum," řekl novinářům v Británii.
Kdo ví, třeba ho úspěch ve Walesu definitivně nasměruje ke kariéře rallyeového jezdce.