Český jezdec jel závod společně s Britem Jamiem Daviesem a Nizozemcem Peterem Koxem.
"V podstatě už od poloviny závodu jsme měli na naše soupeře náskok přes čtyři kola, nepočítám-li druhý vůz našeho týmu," pochvaloval si na své internetové stránce hladký průběh závodu Enge.
"Že se mi povedlo vyhrát v Le Mans, je neskutečné. Spolu s týmem jsme čekali na boxové zídce, až Jamie protne cílovou čáru, byl to fantastický závod."
Kristensen vyměnil po úspěšných třech letech spolujezdce a střídal se za volantem s Italem Rinaldem Capellem a Britem Guyem Smithem.
Společně absolvovali celkem 377 kol, o dvě více než posádka dalšího bentleye, kterou tvořili Britové Johnny Herbert a Mark Blundell a Australan David Brabham. Ti skončili druzí a korunovali tak úspěch britské automobilky, která patří německému
koncernu Volkswagen.
Dánský jezdec, který svůj první triumf na okruhu v Le Mans slavil před šesti lety s vozem značky Porsche, zvítězil celkově popáté a zařadil se tak do elitní společnosti legendárních jmen. Totéž dokázal jen Brit Derek Bell a úspěšnější než oni byl jen
Belgičan Jacky Ickx s šesti vítězstvími.
Šestý triumf ve slavném závodu slavila zásluhou Kristensena i značka Bentley.
Třetí dnes skončila posádka druhého audi ve složení J.J. Lehto z Finska, Stefan Johansson ze Švédska a Ital Emanuele Pirro.
Výsledky:
1. Bentley I (Smith/Brit., Capello/It., Kristensen/Dán.) 377 kol, 2. Bentley II (Brabham/Austr., Herbert, Blundell/oba Brit.), -2 kola, 3. Champion Racing (Pirro/It., Johansson/ Švéd., Lehto/Fin.) -5, 4. Audi Sport (Ara/Jap., Werner/Něm., Magnussen/
Dán.) -7, 5. JML Team Panoz (Jeanette/USA, Papis/It., Beretta/ Monako), 6. Racing For Holland (Lammers, Bosch/oba Niz., Wallace/ Brit.) -17, ...10. Veloxq Prodrive (Enge/ČR, Davies/Brit., Kox/Niz.) -41.
Tom Kristensen vyhrál jako první v historii počtvrté za sebou slavný automobilový závod 24 hodin v Le Mans. Obnovil zašlou slávu vozů britské značky Bentley. Spolu s ním byli v posádce Brit Smith a Ital Capello. |