Nejsložitější byl pro něj ale už její úvod: "Transport tu je opravdu špatně zorganizovaný, dorazili jsme až patnáct minut před startem," postěžoval si.
Jak byste jinak zhodnotil své vystoupení v časovce?
Ta etapa už byla jen na objetí. Prostě ji dojet, abych nechytil limit. Nic složitého.
Proč jste od ní nečekal víc?
Ona je tahle časovka opravdu těžká a věděl jsem, že ji vyhraje, kdo je po třech týdnech v nejlepší kondici. Mně bylo jasné, že má kondice opravdu není na to, abych tu bojoval o vítězství.
Po předchozích etapách v Alpách jste říkal, že jste se hodně trápil a měl chuť slézt z kola. V čem byl největší problém?
V tom, že už ten první týden se třemi pády určitě nebyl ideální. Pak to všechno s tím bolavým zápěstím doznívalo, což bylo určitě nepříjemné. V úterý zajdu v Česku na rezonanci do tunelu, aby věděli, co s tím je, a podle toho se pak vše bude odvíjet dál. Možná budu muset vynechat klasiku v San Sebastianu a vrátím se pak až na kanadské jednorázovky.
Tour jste nevzdal. Co bylo hlavní motivací, abyste dojel až do Paříže?
Že tam je vždycky v cíli Tour krásná atmosféra, opravdu fantastická. To mě tam táhlo. Takže jsem si to ve finále i v těch v horách rád protrpěl, i když mi nevyšly ataky, které jsem předpokládal v Alpách. Je to sport a já věřím, že všechno špatné se zase otočí v to dobré.
Poprvé v životě jste si vyzkoušel kombinaci Giro - Tour...
... dost možná poprvé a naposledy.
Co si o této kombinaci myslíte? Poučil jste se, že při současné obtížnosti obou závodů je takřka nemožné jet je na umístění oba dva?
Kdyby nebyly ty tři pády, třeba mohlo být všechno jinak. Má forma nebyla před Tour špatná, ale pak už to nebylo ono. Ale určitě je kombinace Tour - Vuelta nebo samozřejmě Giro - Vuelta jednodušší než Giro - Tour.