"S šéfem týmu Ford Malcolmem Wilsonem jsme předběžně domluveni, že Roman pojede i jednu světovou soutěž s vozem WRC. Přitom jednoznačně preferujeme Německo," připomněl Krestův manažer Antonín Charouz, že tamní rychlé tratě jeho svěřenci svědčí.
Účast v britském mistrovství, to bude pro Krestu novinka. Z šesti soutěží, které patří do seriálu, zná jedinou. Wales Rallye GB je součástí mistrovství světa.
"Ale netuším, jestli ostatní soutěže jsou podobné nebo se výrazně liší," poznamenal Kresta. Na zjišťování má dost času, protože britský šampionát startuje až v květnu. "Proto zatím nechci spekulovat o ambicích," dodal.
Na ostrovech pojede v rámci testování. Kromě Fordu Focus WRC bude totiž vyvíjet i Ford Fiesta S1600.
"Ještě jsem v tomto autě neseděl, takže nevím, co od něj mám čekat," podotkl pilot, který se však na velký krok do neznáma nechystá.
Poprvé na sebe upozornil právě ve voze s jednou poháněnou nápravou.
Devětadvacetiletý závodník je momentálně bez spolujezdce. Obvyklý kopilot Jan Tománek pro letošní sezonu přestoupil k Martinu Prokopovi. Při nedávném testu ve Francii Kresta využil zkušeného Petra Grosse, s nímž by mohl spolupracovat po celou sezonu.
"Na testu jsem potřeboval spolujezdce, proto jsem se domluvil s Petrem. O další budoucnosti se rozhodne později," konstatoval.
Kresta testoval poblíž města Gap spolu s jedničkou Fordu Marcusem Grönholmem a dvojkou Mikkem Hirvonenem. Oba jezdci se připravovali na víkendovou Rallye Monte Carlo, ale i český závodník najezdil spoustu kilometrů.
Nový model focusu, s nímž loni v Austrálii obsadil šesté místo a přitom s ním vyhrál závěrečný test seriálu, poprvé osedlal na asfaltu. Nemohl si ho vynachválit.
"Lepší auto jsem na asfaltu neřídil," rozplývá se Kresta. Proto věří, že Fin Grönholm může zaútočit na mistrovský titul.