"Podle toho, jak posádka zajede v noci, se pozná, jestli je dobrá, nebo špatná," obhajuje zařazení nočních testů ředitel Agrotecu Mogul Rally Hustopeče Rudolf Kouřil.
Aby posádky bezchybně zvládly noční testy, mechanici jim na vozy připevní světelnou rampu. Účinnost xenonových světlometů je obrovská. Potemnělý prostor ozáří tak výrazně, že jezdec vidí stejně dobře jako ve dne.
"Opravdu mezi tím není rozdíl," přitakal spolujezdec Filip Schovánek, který má zkušenosti z mistrovství světa. "Špička dokáže ve tmě zajet stejný čas jako ve dne." Piloti noční závodění většinou vítají.
Představuje příjemné zpestření, na druhou stranu je ho v tuzemsku až příliš. Během všech předchozích dílů českého šampionátu se závodilo v noci, v Hustopečích se za tmy koná celá etapa.
"Noční závodění mi nevadí, ale pro diváky to není ideální, moc toho nevidí," odhalil stinnou stránku úřadující mistr republiky a lídr šampionátu Roman Kresta.
Jsou ovšem také piloti, kterým noční jízda nesedí. Ve startovní listině proto chybí úřadující mistr ve sprintech Josef Peták. Všichni ostatní piloti z tuzemské špičky ale v Hustopečích budou. Kdo chce vidět, jak si Kresta, Pech, Valoušek nebo Tarabus s jízdou ve tmě poradí, neměl by u trati chybět.
Zítřejší etapa začíná ve 20 hodin na brněnském výstavišti, pak se soutěžní kolona přesune k Hustopečím. Poblíž centra soutěže se odehraje také sobotní etapa.
Program soutěže
Sobota 13. června |