Páteční kvalifikace
Náladové počasí letošního léta mělo v Hockenheimu rozhodující vliv na výsledek kvalifikace. Začala za lehkého deště a dobře udělali ti, kteří šlápli nekompromisně na plyn hned v prvních kolech a nedoufali, že vozovka oschne.
"Od výjezdu z boxů jsem jel absolutně naplno. Bylo to správné rozhodnutí, protože déšť zesílil mnohem dříve, než jsme to čekali," prozradil tajemství své druhé pole-position Nizozemec Van der Garde. Druhý čas zajel výborný Brit James Calado, musel ovšem pykat ze přestupek ze Silverstone a putoval o deset startovních míst dozadu. Vedle zelené Caterham-Dallary se tedy směl postavit Švýcar Fabio Leimer: "Začal jsem opatrně. Chtěl jsem se pomalu zlepšovat, což byla chyba. V mém nejrychlejším kole mne překvapil lijavec..."
Druhou řadu tvořili překvapivě outsideři Melker s Onidim, debutant Canamasas byl výborně třináctý a favorité Valsecchi s Raziou zabrali jen místa pět a osm.
Ještě smutněji se do šedivé oblohy díval Josef Král: "Zase nám to nesedělo. Hlavně brzdy a převody nepracovaly optimálně. Doufám, že zítra bude pršet. Za silného deště jsem totiž byl nejrychlejší," doufal ve svou jedinou šanci Čech poté, co se musel spokojit s dvacátou startovní pozicí.
Sobotní hlavní závod
Počasí nepřálo Královi tak úplně. Startovalo se sice na mokré vozovce, déšť ale přestal a týmy měly v boxové uličce pro své borce připravené bezprofilové slicky. Jen dva jezdci (Cecotto a Richelmi) riskovali start na těchto „suchých“ pneumatikách. Riskovali – a všechno tím vyhráli, jak se mělo ukázat.
Na startu prokázal Van der Garde zase jednou své kvality a do první zatáčky najel s padesátimetrovým náskokem. Ještě před Parabolikou se před něj ovšem posunul krajan Nigel Melker a z prvního kola se špička vrátila v pořadí Melker, Leimer, Van der Garde a Onidi. Také Josef Král zahájil závod výborně a byl čtrnáctý. Slunce a široké válce pirelli ovšem rychle trať vysušily. S mokrem se jakoby začala vypařovat i konkurenceschopnost Králova vozu a začal se propadat.
Úplně jinak si vedl jeho týmový kolega Cecotto. Johnny dobře přestál kritický úvod, a když ostatní museli přezouvat, ocitl se s rozhodujícím náskokem v čele. Za ním se seřadili Richelmi, Leimer, Van der Garde a Nasr. Rodák z nedalekého Augsburgu absolvoval svou povinnou výměnu jedenáct kol před koncem, aniž by ztratil první místo a bezchybně si dojel, stejně tak jako v Monaku, pro vítězství. Richelme si to úspěšně rozdal s rychlým Nasrem o druhé místo a směl poprvé v kariéře na stupínek vítězů.
Josef Král dokázal v druhé polovině závodu najít rychlý rytmus a z deprimujícího dvacátého místa na startu dojel dvanáctý. Spokojen ale nebyl: "Od poloviny závodu mi zase odešly brzdy!"
Ohledně celkového hodnocení slavil Razia malý úspěch. Zatímco bodoval pátým místem, propadl Valsecchi opět svým starým nešvarům. Ital byl zapojen do mnoha soubojů a často byl mimo trať, což mělo za výsledek nulu na jeho bodovém kontě.
Nedělní sprint
V neděli se slunce smálo především na polemana Jamese Calada. Brit zajel další ze svých bezchybných závodů, vyhrál stylem start-cíl a vylepšil si sebevědomí: „Po dvou zpackaných podnicích jsem opět tam, kam patřím – na prvním místě. Auto bylo fantastické, svůj nejlepší čas jsem dokázal zajet tři kola před cílem!“
Na druhém místě dojel Van der Garde, za ním se ale o další pozice přetahovalo až sedm jezdců. Nasr, Leimer, Gutierrez, Cecotto, Melker, Král a Coletti. Ano, Josef Král konečně mohl závodit s tou nejlepší třetinou pole. Bylo to hlavně díky senzačnímu prvními kolu, ve kterém se katapultoval z dvanácté na osmou pozici.
Třetí místo nakonec vybojoval Nasr, zatímco Král opět zůstal bez bodů. Tentokrát ovšem především kvůli nesportovnímu chování kolegů. Čech dlouho útočil na sedmého Melkera a jednou se mu ho dokonce podařilo předjet. Právě, když plánoval svůj rozhodující útok, havaroval těžce Serenelli.
Král pod žlutou vlajkou ubral plyn, zatímco se Coletti a Palmer přehnali kolem něj. Monačan s Angličanem byli později diskvalifikováni, Králův finiš tím ovšem byl nadobro zmařen. "To, co udělali, bylo dost nebezpečné," mínil naštvaný Josef hned po závodě.
Ze zmíněné diskvalifikace těžil Valsecchi, který si dojel pro dva body, zatímco tentokrát nebodoval Razia. Na špičce tabulky je týden před dalším podnikem v Maďarsku dělí jen deset bodů.
1. | Johnny Cecotto Jr | (Ven.) | Addax | 58m16.075s |
---|---|---|---|---|
2. | Fabio Leimer | (Švýc.) | Racing Engineering | + 9.609s |
3. | Stephane Richelmi | (Mon.) | Trident | + 14.987s |
4. | Felipe Nasr | (Br.) | DAMS | + 21.459s |
5. | Giedo van der Garde | (Niz.) | Caterham | + 27.885s |
6. | Nigel Melker | (Niz.) | Ocean | + 29.260s |
7. | Luiz Razia | (Br.) | Arden | + 29.573s |
8. | James Calado | (Brit.) | Lotus | + 29.950s |
9. | Tom Dillmann | (Fr.) | Rapax | + 31.978s |
10. | Esteban Gutierrez | (Mex.) | Lotus | + 32.373s |
11. | Marcus Ericsson | (Švéd.) | iSport | + 33.798s |
12. | Josef Král | (ČR) | Addax | + 39.284s |
1. | James Calado | (Brit.) | Lotus | 40m18.134s |
---|---|---|---|---|
2. | Giedo van der Garde | (Niz.) | Caterham | + 7.962s |
3. | Felipe Nasr | (Br.) | DAMS | + 17.509s |
4. | Fabio Leimer | (Švýc.) | Racing Engineering | + 21.962s |
5. | Esteban Gutierrez | (Mex.) | Lotus | + 22.353s |
6. | Johnny Cecotto Jr | (Ven.) | Addax | + 33.193s |
7. | Davide Valsecchi | (It.) | DAMS | + 38.870s |
8. | Nigel Melker | (Niz.) | Ocean | |
13. | Josef Král | (ČR.) | Addax |
1. | Luiz Razia | 171 b. |
---|---|---|
2. | Davide Valsecchi | 161 b. |
3. | Esteban Gutierrez | 129 b. |
4. | Giedo van Der Garde | 119 b. |
5. | James Calado | 116 b. |