„Zatím to nic neznamená, testování vzniklo díky dobrým vztahům s lidmi z Audi,“ připomněl Kostka dlouholetou spolupráci s německou automobilkou. „Ale měl jsem radost, že jsem mohl auto vyzkoušet. Šlo o zkušební test vývojových věcí,“ upozornil.
Spolu s ním po okruhu jezdil také dvojnásobný šampion DTM Mattias Ekström.
Kostka už v mistrovství DTM působil, v roce 2009 jezdil s audi v týmu Kolles. Později řídil auta pocházející z tohoto seriálu v tuzemském šampionátu. Může tedy srovnávat, jak se vozy vyvíjejí.
„Řídit nové auto byl zážitek, protože technologicky je o hodně dál. Je to formule 1 v kastli,“ poznamenal. „Řazení už je na volantu, auto využívá široké pneumatiky. Časově je to ale podobné jako dřív, protože aerodynamika není tak propracovaná,“ srovnal.
Kostka věří, že brzy bude znovu testovat okruhový vůz, závodit však bude v této sezoně i nadále v rallye. Po třetím místě ve vyškovském sprintu má v plánu tři starty. Určitě se objeví na Barumce, závodit by měl také v Pačejově.
„Přípravu soustředíme na Barumku, tam chci zajet co nejlepší výsledek,“ plánuje Kostka, který pojede s Fordem Fiesta R5. Zároveň je blízko startu na světové Německé rallye.
Už v příští sezoně by chtěl opět usednout do okruhového speciálu. V této disciplíně chybí od roku 2014, kdy jezdil evropskou sérii Audi. „Chci naplno do okruhů, baví mě nejvíc,“ podotkl Kostka, jenž by rád jezdil v Německu. „Jednáme o tom,“ podotkl.
V přípravě ovšem vyzkoušel ještě jeden sport - silniční cyklistiku. Dokonce nebude chybět na startu víkendového šampionátu! Ten se pojede v neděli na silnicích kolem Kyjova. „Kolo mi pomáhá v kondici,“ vysvětlil Kostka, který už má za sebou i závody Českého poháru. „Cyklistika, to je velká dřina s pomalým vzestupem.“