O to větší motivaci cítí před letošní barumkou, která startuje už v pátek. "Chci složit reparát za loňský rok," plánuje Kopecký, kterého ve Škodě Fabii S2000 naviguje zlínský spolujezdec Petr Starý.
Na přípravu jste měl spoustu času, naposledy jste závodil v polovině července na Azorských ostrovech. Jak jste se na barumku chystal?
Byl jsem na týdenní dovolené v Řecku, pak přišla na řadu práce. Hodně jsme testovali, zkoušeli jsme různý tipy od inženýrů a techniků. O víkendu jsem byl na Petrově chatě u slovenských hranic, na kole jsme spolu brázdili kopce.
Na rozdíl od minulých let jste netestovali na Valašsku, ale v okolí Dobrušky. Nevadilo vám to?
Vůbec. Na valašské tratě, které jsme si vyhlédli, jsme z nejrůznějších důvodů nemohli, takže jsme narychlo hledali jiné řešení. Můžu jen poděkovat starostovi Dobrušky a celé městské radě, že to povolili. Moc nám to pomohlo.
Zatímco váš týmový kolega Juho Hänninen o víkendu závodil na mistrovství světa v Německu, vy pojedete po šestitýdenní pauze. Není až příliš dlouhá?
Je, až moc. Kdybych mezitím odjel nějaký závod, bylo by to lepší. Ale nemůžu si stěžovat, většina účastníků IRC je na tom stejně jako já.
Šampionát IRC je vaší prioritou, dostal jste za úkol jej vyhrát. První polovina sezony vám ale nevyšla podle představ, na vedoucího Hänninena ztrácíte 13 bodů. Berete barumku jako poslední šanci reálně se vrátit do boje o titul?
Takhle se na to nedívám, ani na to nemyslím. Jedeme doma, chceme si barumku užít. Vždyť je to nejprestižnější závod roku. Ale pochopitelně se budeme pokoušet bojovat o první místo.
Můžou se do souboje rychlých zahraničních pilotů zapojit také další čeští závodníci?
Rozhodně s nimi musíme počítat. Roman Kresta ukázal svou sílu na Bohemii, kde byl hodně rychlý a dlouho vedl. Jenže nedojel, takže má větší motivaci. Navíc startuje doma a několikrát tady vyhrál. Pavel Valoušek byl loni třetí a bude chtít skončit přinejmenším na stejné pozici.
Diváci se nejvíc těší na vozy S2000, kterých bude na startu 29. Téměř polovinu tvoří škodovky. Trochu to připomíná mladoboleslavský přebor, ne?
Především to ukazuje, že auto je hodně populární. Výsledky hovoří za vše, je to nejrychlejší dvoutisícovka.
Ale startovní číslo 1 má Bryan Bouffier v peugeotu...
To nevadí. Když vyhraješ s číslem 79, je ti jedno, co máš na kapotě.
Většina testů se letos pojede v opačném směru než před rokem. Může to hrát nějakou roli?
Špičce IRC je jedno, jestli se jede zprava doleva nebo opačně. Všude jedou rychle. Ale pro všechny je to zpestření. Přece jen, když pořád jezdíte stejným směrem, zvyknete si na to.
Který směr vám sedí víc?
Mně je to taky úplně jedno. Dokázali jsme být na prvním místě tak i tak, akorát loni jsme nedojeli až do cíle.
Hodně se mluví o návratu rychlostní zkoušky Maják. Víte o ní vůbec něco?
Znám jenom název. Petr něco říkal o nějakém vracáku, kde všichni chodili na boudu.
Soutěž bude osobně sledovat předseda představenstva Škody Auto Winfried Vahland. Nebudete z toho nervózní?
Ne. Je to správný chlapík, který bude překvapený, kolik má škodovka fanoušků a kolik lidí přijde s našimi vlajkami a v zelených tričkách. Jsem rád, že to uvidí.
Jak často se s ním vůbec potkáte?
Jen na oficiálních akcích. Tak třikrát čtyřikrát za rok.