"Porazit Italy kdekoliv jinde je těžké, ale jde to, protože to tam tak neznají," uvedl Kopecký. "U nich doma je to mnohem složitější, protože tady znají každý kámen, každou zatáčku. Ani se netají tím, že trénují dlouho dopředu. Zadarmo neprodají ani zatáčku."
Jezdec z Kostelce nad Orlicí letos absolvuje všechny soutěže italského šampionátu. Ale s bojem o titul nepočítá. Přestože řídí špičkovou Škodu Fabia S2000, neznalost trati představuje obrovský handicap. "Italové jsou jenom lidi a jsou porazitelní. Za rok bych si troufl bojovat o titul, ale letos je to nemožné. Neznám rychlostní zkoušky a v tréninku je můžu projet jenom dvakrát. Navíc je tam takový provoz, že jedeš zhruba padesátkou," podotkl Kopecký. "S českým mistrákem se to vůbec nedá srovnat, tratě jsou úplně jiné."
V úvodním podniku, který se jel poblíž Brescie a v horách u známého jezera Lago di Garda, se přesto držel v popředí výsledkové listiny. V závěru první etapy byl pátý s odstupem 19 vteřin na čtvrtou příčku. Jenže defekt levého předního kola a jeho následná výměna znamenaly pokles ve výsledcích. "Viděl jsem šanci posunout se dopředu, jenže jsem chtěl až moc. Zajel jsem do krajnice a něco trefil," popsal Kopecký, kterého jako obvykle navigoval Petr Starý.
Úvodní díl italského mistrovství bral především jako test na další podnik Intercontinental Rally Challenge, který jej čeká už o víkendu. Od čtvrtku do soboty bude závodit na Kanárských ostrovech. "Počasí v Itálii bylo nekanárské, protože tady pršelo. Ale závod představoval dobrou příležitost rozjet se," pochvaloval si Kopecký, který nyní chce vybojovat první vítězství v sezoně. "Budeme se snažit," slíbil.
Jan byl naší jasnou prioritou, vysvětlil šéf italského týmuKdyž italský importér Škody hledal jezdce pro domácí šampionát, jako první padlo jméno Jana Kopeckého. Centrálu v Mladé Boleslavi tato myšlenka zaujala, tovární pilot proto absolvuje kompletní sedmidílný seriál. "Pro Jana i pro nás je to dobré řešení," pochvaluje si Pierfrancesco Zanchi, šéf Škoda Rally Teamu Italia.
|