Ve Skotsku se za měsíc uskutečbí poslední závod seriálu IRC, ve kterém česká dvojice předváděla výborné výkony. V celkovém pořadí ji to vyneslo na druhou příčku, podnik ve Skotsku už na tom nemůže nic změnit, na titul nemůže posádka týmu Škoda Motorsport dosáhnout, ale nemůže přijít o druhou příčku.
Po vašem vypadnutí nedávno v San Remu, které o pořadí na prvních místech definitivně rozhodlo, jste se vyjádřil, že byste do Skotska rád jel. Proč se nejede?
Jde o rozhodnutí týmu, které respektuji a chápu, nějak zvlášť jsem po příčinách ani nepátral.
Co vám tak ještě do konce sezony zbývá?
Teď už vlastně jen čekat, s jakými plány přijde Škoda Motorsport pro příští sezonu.
Předpokládám, že byste i vzhledem k letošnímu roku rád pokračoval?
Určitě, máme za sebou dobrou sezonu, ve které Fabia ukázala, že může konkurovat, tým fungoval. Já bych stoprocentně rád pokračoval, rád bych objel alespoň tolik závodů jako letos, ale vše je v kompetenci vedení mladoboleslavského týmu, nezbývá nám než čekat.
Posledním závodem pro vás tedy byla víkendová Rally Bohemia. Jak jste si loučení se sezonou užil?
Mise byla splněna. Máme tři škodovky na prvních třech místech, takže jsme všichni spokojeni, navíc jsme s Juhou Hänninenem pro tým vyjeli první dvě místa.
Co vám chybělo k tomu, abyste si zopakoval vítězství z let 2004 a 2005?
Jet rychleji (smích). Ale ono to bylo pro mě dost těžké. V podmínkách, ve kterých se jelo, hodně záleželo na startovním čísle. Já jsem neměl potřebnou prioritu a jel jsem jako čtvrtý, což byl handicap, protože ti přede mnou házeli na trať bláto. Juha měl jedničku a tuto výhodu využil. Snažil jsem se to pak v závěru dohnat, ale už to nešlo.
Druhé místo ale asi zklamáním není, zvlášť když vaše priority byly v této sezoně trochu jinde.
Přesně tak. Soustředili jsme se na seriál IRC a nikdo snad ani neočekával, že dopadneme tak dobře. Čtyřikrát druzí a dvakrát první je víc, než se předpokládalo.
Na Bohemii se závodilo v mokru, ale ještě ve čtvrtek to vypadalo, že pojedete dokonce na sněhu, což by bylo pro typicky letní závod hodně neobvyklé. Byli jste na to připraveni?
Měli jsme zimní pneumatiky a chystali jsme se využít zkušenosti z Monte Carla. Pak ale pořadatelé trať museli zkrátit. V situaci, která nastala, bylo jasné, že se krizové štáby musí věnovat sněhu a ne závodům.
Zkrácení přišlo i kvůli tomu, že se Rally Bohemia přesunula z červencového termínu na polovinu října. Právě kvůli vašemu týmu, protože pořadatelé vás chtěli mít na startu. Nemusel jste od soupeřů poslouchat poznámky, že krátší a ještě téměř zimní závod je kvůli vám?
Ne ne, nikdo nic takového nedával znát (smích). Navíc celá záležitost šla mimo nás. K Bohemii Škodovka patří a pořadatelé to asi tak cítili a vyšli vstříc, což je dobře. Nikdo nemohl předpokládat, že počasí v tomto termínu udělá to, co nakonec udělalo.