"Jde to dobře, přesto si žádné konkrétní cíle nekladu. Chci být spokojený se sebou i s autem," podotkl Kopecký, kterého ve Škoda Fabia S2000 naviguje Petr Starý. "Když bude všechno fungovat, pojedu, co to dá. Ale za každou cenu útočit nebudu."
Po první etapě s přehledem vede Brit Kris Meeke v peugeotu, který má čtyřicetivteřinový náskok na Vouilloze. Druhý člen české stáje Juho Hänninen z Finska havaroval. Nejprve poškodil zavěšení pravého zadního kola a ztratil téměř 11 minut, v posledním testu úvodní etapy skončil na střeše a musel odstoupit.
"Budeme se snažit auto opravit, aby se Juho mohl do závodu vrátit," naznačil šéf Škody Motorsport Michal Hrabánek.
Kopecký závodí na šotolině po roční přestávce, přesto zvládl etapu s velkým přehledem. Dokonce vyhrál jednu rychlostní zkoušku. Navíc se neustále zlepšuje. Po čtyřech zkouškách ztrácel na Vouilloze lehce přes 20 vteřin, ale odstup po krůčcích snížil na polovinu. A ještě větším tempem se vzdaloval čtvrtého Alénovi s fiatem, před nímž vede téměř o půl minuty.
"Těší mě, že pravidelně dokážu zajíždět časy mezi elitou," pochvaluje si pilot z Kostelce nad Orlicí.
Během více než stovky ostrých kilometrů udělal jedinou chybu. Hned v úvodu etapy nedobrzdil do zatáčky a musel couvat.
"To se stane," netrápí se, že kvůli tomu ztratil 10 - 15 vteřin. Azorská rallye dnes vyvrcholí druhou etapou, která má na programu 9 rychlostních zkoušek. Začíná se o půl deváté ráno, v cíli se posádky objeví krátce po osmé hodině večer místního času, čili po dvaadvacáté středoevropského.
"Sobotní zkoušky jsou těžké, bude to mazec," naznačil český závodník.
Rychlý Hänninen znovu havaroval
Finský pilot Škody Juho Hänninen znovu přesvědčil, že rychlost mu nechybí. Jenže zatím se nedokáže vyvarovat jezdeckých chyb. Proto také při svém druhém startu v Intercontinental Rally Challenge (IRC) havaroval.
Nejprve své tempo přehnal při lednové Rallye Monte Carlo, nyní byl příliš rychlý při na Sata Rallye Acores na Azorských ostrovech. V poslední zkoušce první etapy šel přes střechu a svou Škodu Fabii S2000 poničil. Jezdci ani navigátorovi Mikkovi Markkulovi se naštěstí nic nestalo.
Hänninen, který jako jediný sekundoval lídrovi soutěže Meekovi s peugeotem, havaroval dvakrát. První komplikace nastala už ve třetím testu. Těsně za cílovou čárou trefil pravým zadním kolem vyvýšený břeh a poškodil zavěšení. S obtížemi dojel do servisu, kde mechanici auto opravili.
Do závodu se ovšem vracel s jedenáctiminutovým mankem, protože s poškozeným vozem musel absolvovat ještě jeden test. Proto si dal za cíl zvládnout bez potíží zbytek rallye a získat co nejvíc dat pro další vývoj vozu. Dlouho se mu to dařilo. Dosahovanými časy dokazoval, že nebýt obrovské ztráty, bojoval by o prvenství. Jenže přišla druhá, tentokrát mnohem vážnější chyba.
"Nadšený z toho nejsem, soutěž měl dokončit v klidu," posteskl si s mrzutou tváří šéf týmu Škoda Motorsport Michal Hrabánek. "Jedním z důvodů, proč jsme Juha angažovali, bylo, že nebourá. Bohužel havaroval už podruhé."
Tým přesto udělá všechno pro to, aby auto dal do pořádku a Hänninen mohl absolvovat testy sobotní etapy.
Finský závodník, který jel jako třetí, ke všemu zablokoval trať. K poničené fabii se nahrnuly davy diváků, její odklízení trvalo déle než hodinu. Zatímco v Česku by to byl jasný podnět ke zrušení testu, pořadatelé z Azorských ostrovů dali po dlouhém čekání zbylým závodníkům pokyn, aby pokračovali.
"Je divné znovu se soustředit, když nevíte, co se stalo s kamarádem," přiznal druhý člen české stáje Jan Kopecký. "Se všemi soupeři jsme se shodli, že bylo moudřejší erzetu zrušit. Všude se seběhli diváci, mohl se stát malér."
|