„Vývoj běžel podle plánu, takhle jsme si to ve škodovce určili. Český rallyeový fanoušek může být spokojený, že auto poprvé uvidí doma v Česku,“ poznamenal předloňský mistr Evropy a loňský asijskopacifický šampion Kopecký, který s novým modelem absolvuje kompletní domácí mistrovství.
První závodní kilometry na něj teprve čekají, ale za sebou už má Kopecký se svým spolujezdcem Pavlem Dreslerem spoustu testovacích jízd.
Výsledek? „Kilometrů jsme najezdili opravdu dost a dojmy jsou vcelku pozitivní. Auto bude stoprocentně jiné než dvoulitr. Věřím, že bude minimálně tak rychlé,“ říká tovární pilot škodovky a příliš se nechce pouštět do srovnávání nové Fabie R5 s modelem S2000 srovnat.
„Je to jiné auto. Podobají se jen dosaženými časy. Řídí se pohodlně, ale opravdová rychlost se ukáže až v prvních závodech, protože na testu se dá nasimulovat všechno. Teprve po Šumavě a dalších závodech zjistíme, na co se dál zaměřit, co bude potřeba zlepšit.“
Na Rallye Šumava míří Kopecký jako hlavní favorit. Ale očekává se velký souboj s plzeňským jezdcem Václavem Pechem, pro kterého je tenhle závod srdeční záležitostí. „Kdybych byl v týmu nováčkem, asi bych se klepal nervozitou. Ale mám dost zkušeností, abych to zvládl. Šumavu jsem jel několikrát, těším se. Hlavně doufám, že naše účast přiláká spoustu fanoušků,“ reagoval Kopecký.
Rozhodně nečeká, že s novým autem pro něj bude jednodušší vyhrávat. „Konkurence nebude spát. Platí to pro šampionát WRC2 i pro Česko, kde má v plánu odjet celý mistrák. Každý se bude snažit nás porazit jako v minulých letech.“
Zatímco několik automobilek, které už vyjely s modely R5, hodně trápí spolehlivost, Kopecký věří, že fabii tyhle starosti nehrozí.
„Spolehlivost byla doménou Fabie S2000. Když zákazníci dodržovali předepsané intervaly repasí, auto bylo téměř nezničitelné. Inženýři se znovu zaměřili na tento aspekt. Nevzpomínám si, že bychom během testování měli technické problémy. A určitě bychom s naší nastavenou laťkou nepustili do světa auto, které nebude fungovat,“ prohlásil 33letý rodák z Opočna.
Jezdecký styl s novým strojem trochu musel přizpůsobit. „Je to turbomotor, jede se jinak. Podle pocitu dosahuje úžasných křivek, má plochý krouťák. Není to tak precizní na přeřazení jako dvoulitr. Když člověk udělá chybu, má čas ji napravit. Rychlejší budou výjezdy ze zatáček,“ vypočítal Kopecký, který letos plánuje startovat i ve vybraných podnicích mistrovství světa. Poprvé v červnu na Sardinii.
Ale velký křest pro něj začne už v pátek na klatovském náměstí.