"Pokusím se o to," slíbil jezdec z Kostelce nad Orlicí, který startuje ve Škodě Fabii S2000 s Pavlem Dreslerem.
Zkuste vyjmenovat všechny trojnásobné vítěze Barum rally.
Roman (Kresta), Hubáček. (Chvíli přemýšlí) Bertone. A čtvrtý? To si opravdu nevzpomenu.
Chybí vám Haugland. Kterého z nich obdivujete nejvíc?
Barumka je nejtěžší závod v Česku. Pokud ji někdo vyhraje třikrát, je to obdivuhodné. Nemá cenu někoho vyzdvihovat.
Doplníte letos galerii trojnásobných vítězů?
Ale vždyť já barumku už vyhrál třikrát.
Jenže historické tabulky o tom mlčí...
Výhra v roce 2004 se bohužel nepočítala. Jeli jsme s vozem WRC, které nebodovaly do mistrovství Evropy. Ale absolvovali jsme soutěž ve stejném rozsahu jako soupeři a vítězi jsem dal přes deset minut. Beru to tak, že jsme vyhráli už tentokrát.
Galerie vítězů3 vítězství Vladimír Hubáček John Haugland (Norsko) Enrico Bertone (Itálie) Roman Kresta 2 vítězství Harald Demuth (Německo) Franz Wittmann (Rakousko) Patrik Snijers (Belgie) Renato Travaglia (Itálie) Freddy Loix (Belgie) Jan Kopecký |
Jak odhadujete svoje šance, aby to vyšlo potřetí i oficiálně?
Zopakuju, co říkám pokaždé. Musíme počkat až do cílové rampy. S Pavlem a týmem uděláme všechno pro to, abychom vyhráli. Na druhou stranu musím myslet na české mistrovství, které je pro mě nejdůležitější. Takže v první etapě chci být v kontaktu s nejlepšími, abych ve druhé mohl víc zatáhnout.
Vždyť i v Česku jedete stejné tempo, s nímž závodíte v zahraničí.
Je pravda, že se neflákáme. (úsměv) Ale barumka je vyhecovaná díky atmosféře, lepší konkurence posouvá laťku nahoru. Základem je dobrý rozpis a pocit z auta. A ten je výborný. Testovali jsme tři dny a mám pocit, že jsme všechno vychytali. Můžeme startovat.
Koho považujete za největšího soupeře?
Andreas Mikkelsen má velký náskok v IRC, Juho Hänninen zase suverénně vede mistrovství Evropy. Oba proto nemají co ztratit a budou se snažit ve Zlíně zvítězit. Nepodceňoval bych ani Romana Krestu. Když mu to sedne, dokáže s námi jet vyrovnaně. Pokud by šlapal na plyn, je to další adept na výhru. A uvidíme, co předvede Venca Pech.
Nemrzí vás, že ve Zlíně tentokrát chybí Belgičan Freddy Loix, s nímž jste se dvakrát vystřídal na nejvyšším stupni?
Mrzí mě, že tady chybí víc jmen. Ale je to spojené s ekonomickou situací ve světě. Není to jenom v IRC, ale i v mistrovství světa.
Loixe jste loni porazil o 1,2 vteřiny. Dočkáme se letos podobného dramatu?
Opakovat se může cokoliv. Nejsem věštec, ale na špici se určitě bude bojovat.
Vzpomenete si, kdy jste startoval ve Zlíně poprvé?
V roce 2001. Tehdy se jezdilo kolem Vsetína a Valašského Meziříčí. Skončil jsem na mostku na Bystřičce. Letos jsme tam jeli při valašce.
Co na soutěži považujete za nejtěžší?
Je rychlá od začátku do konce a nesmíš udělat chybu. Velkou roli hraje i počasí, které může být nevyzpytatelné a změnit se během chvilky.
Je tu něco, co byste chtěl zlepšit?
To se hledá těžko, protože pořadatelský tým odvádí skvělou práci. Pokud by našli novou erzetu, bylo by to příjemné. Ale vím, že to není snadné.
V rámci přípravy jste startoval v Německu s vozem Škoda 1000 MB z roku 1968. Jaké to bylo?
Šlo o zajímavou zkušenost. V závodě nešlo o čas, ale byly tam dovednostní soutěže. Třeba jsme museli zvládnout sto metrů za dvacet vteřin. Bylo to složité, protože proti nám stáli profíci, kteří se této disciplíně věnují. Pro příklad: Měli jsme odchylku šest setin od vypsaného času, a stejně jsme byli dvacátí.