Jako náhradní jezdec Toyoty neměl premiéru v boxech F1, ale ve stejnou dobu na stejném asfaltu se slavnými jmény jako Alonso, Hamilton nebo Räikkönen jezdil poprvé v životě.
Kamuj Kobajašinarozen: 13. 9. 1986 v Hjogu
2004, 2005 - italská a německá formule Renault |
Kobajaši měl navíc získat ten bonus, že se předvede před domácími fanoušky. Jenže v zimě a dešti jich v pátek moc na náročný okruh nedorazilo. A ti co přišli, toho moc neviděli.
"Bylo mi to hodně líto, snad příště," doufá nadějný pilot, který v trénincích potvrdil, že patří mezi největší talenty nižších sérií. V rychlosti za soupeři nijak nezaostával, připsal si dvanáctý nejlepší čas a zůstal jen tři desetiny vteřiny za týmovým kolegou Trullim.
Přestože voda na dráze může časy zkreslovat, jedná se obdivuhodný debut. Vzpomeňte jen na nedávné mamutí odstupy na čelo Itala Badoera nebo pravidelné umístění v poslední trojici Španěla Alguersuariho.
"Že pojedu, jsem se dozvěděl až v půl deváté ráno, když jsem byl na cestě na okruh," popisoval třiadvacetiletý Japonec. "Byl jsem v šoku. Sice jsem věděl, že je Timo nemocný, ale vůbec mě nenapadlo, že nepojede tréninky."
Na okruhu byl Kamuj mezi prvními. "Věděl jsem, že se musím hodně učit. Nejen o trati jako spousta dalších, ale také o autě. Důležité bylo neudělat chybu a dokončit tolik kol, kolik jen bude možné." A právě to v hustém dešti nebylo nejsnazší.
"Nejel jsem na sto procent, přesto si myslím, že časy byly docela slušné. Okruh jsem trochu znal, ale jezdil jsem na něm naposledy před šesti lety, takže to v podstatě nemělo význam."
S monopostem Toyoty TF109 jezdil Kobajaši naposledy v únoru 2009 při testech. Na autě je podle něj znatelný výrazný pokrok.
"Při jízdě na mokru to samozřejmě není snadné posoudit, ale myslím, že se auto zlepšilo po všech stránkách. Je to skoro jiný stroj," dodal pilot.