Z boxů na startovní rošt piloti vyrážejí už půl hodiny před začátkem závodu, a jakmile na své místo dojedou, hned je u nich hejno mechaniků.
"Sundávají se pneumatiky, které se pak obalí dečkou a zahřívají se. Aby nevychladly a měly při startu dobrou teplotu," popisuje Tom Webb, tiskový mluvčí stáje Lotus.
"Nejpozději pět minut před startem musí být zase na voze." Během čekačky je na startovním roštu šrumec jako odpoledne na Václavském náměstí v Praze.
Chodí sem pozvaní hosté, vybraní novináři i fotografové. Vždy se tu ukáže i boss F1 Bernie Ecclestone, který nedávno s jezdci řešil ohledně startu podivný spor.
Zakázal totiž, aby tu jezdce doprovázeli osobní trenéři, závodníci však jejich účast vyžadovali. "Jsou důležití pro naši psychiku," vysvětlovali. Nakonec tu mohou být, ale jen na úkor jiných členů stáje.
Deset minut před startem musí zmizet všichni VIP hosté, zůstávají jen piloti a mechanici. Jejich práce je rozličná. Jedni montují kola, další musí nastartovat těsně před začátkem motor (v kokpitu pilota F1 není startér), jiný musí připoutat jezdce.
Používají se šestibodové pásy, které jsou svedeny do jednoho centrálního bodu a pilot si je nedokáže sám nasadit. Minutu před začátkem musí z dráhy zmizet všichni pracanti a následně přichází na řadu zahřívací kolo.
V něm se piloti nesmí předjíždět, jen ostře kličkují, aby dokonale zahřáli pneumatiky. Pak se postaví na startovní místo, kde nesmějí přejet vyznačenou čáru, a čekají, až šéf závodu Charlie Whiting dvakrát zmáčkne ono tlačítko.
Tak jako v neděli v Monze.