Montoya dosáhl v závěrečných minutách tréninku času 1 mi. 17,152 vteřiny, což je o více než 3 vteřiny horší loňské pole position Jarna Trulliho. V kluzkém Monaku je úbytek aerodynamického přítlaku po změnách pravidel znát zatím nejvíce.
Při letošních velkých cenách vládnou pravidelně prvním tréninkům testovací, třetí jezdci, protože ti mohou namáhat motor bez obav, že by jim mohl v průběhu víkendu odejít. V sobotu už totiž na trať nesmí.
Ale v pomalém a technickém Monte Carlu se na výkon motoru příliš nehraje. Rozhoduje kvalita za volantem, a ta je na straně matadorů jako Michael Schumacher nebo Fisichella, kterým zatím patří čtvrté, respektive páté místo. Sedmý Mark Webber, osmý Ralf Schumacher a za nimi Coulthard s Barrichellem jenom specifický charakter přímořské městské dráhy potvrzují.
Z testovacích jezdců pronikli do nejlepší desítky dva Rakušané. Zkušený Alexander Wurz z McLarenu (nepřekvapivě) a mladý Christian Klien (překvapivě), který zná okruh pouze z loňské velké ceny, kdy zde v barvách Jaguaru boural hned po startu.
Ani v prvním letošním tréninku se většina jezdců nevyhnula chybám. Obzvlášť mladíci jako Klien nebo dua Jordanu a Minardi, míjeli občas svodidla po nepovedených průjezdech zatáčkami jen o milimetry. Naopak u Liuzziho bylo vidět, že trať dobře zná ze závodů formule 3000.
tabulka | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|