Jen dva týmy určitě nastoupí do mistrovství světa 2005 ve složení, v němž absolvovaly to letošní. Jde o dva nejlepší v pořadí, čili Ferrari a B.A.R., jenž po právnických tahanicích udržel Jensona Buttona, hořícího touhou přesednout do williamsu.
A jinak? V dalších čtyřech stájích z deseti nastala minimálně jedna jezdecká výměna. Williams a Toyota nahradily dokonce oba piloty, Jordan a Minardi dosud neoznámily jediného.
Nejžhavější změna je známa už delší čas: v mclarenech budou závodit Kimi Räikkönen a Juan Pablo Montoya, jejichž rozdílnost zdaleka nespočívá pouze v tom, že jeden je blondýn a druhý tmavý Jihoameričan.
Navenek uzavřený Räikkönen a ohnivý Montoya, který nejde pro ostré slovo daleko. Jak budou spolupracovat? "Na duel těchhle dvou se v následující sezoně strašně těším," tvrdil rakouským novinářům legendární Niki Lauda.
"Räikkönen má od boha neskutečný talent a je bez emocí jako mraznička. Stejně talentovaný Montoya se zase často rozhoduje takříkajíc z břicha."
Montoya, který přešel od Williamsu, dostal od nového zaměstnavatele první zásadní úkol: zhubnout. "Stížnosti na mou váhu mě pronásledují celou kariéru, ale já se vždy v autě cítil dobře," říká zakulacený Montoya, nicméně už se mu podařilo zhubnout pět kilo.
Do březnového premiéry v Austrálii by měly jít dolů ještě další dvě. Kolumbijcovo angažmá u McLarenu připravila o práci v týmu matadora Davida Coultharda. Skot přesto ze seriálu nemizí: sáhl po něm nový tým Red Bull, který koupil zkrachovalou stáj Jaguar.
Do prestižního šampionátu se plnohodnotně po odmlce vrací i mistr světa z roku 1997 Jacques Villeneuve, který bude hájit barvy Sauberu.
Villeneuve se už v závěru letošní sezony „zahříval“ za volantem renaultu. Celé startovní pole pro sezonu 2005 bude známo nejpozději do 3. března, což je termín uzávěrky pro obsazení jednotlivých kokpitů. O tři dny později vypukne šampionát.