Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Katalánskou rallye vede po druhé etapě Meeke před Ogierem

7 2017
Britský jezdec Kris Meeke s citroënem vévodí po druhé etapěm pořadí Katalánské rallye. Na druhém místě průběžného pořadí je s třináctivteřinovým odstupem francouzský obhájce vítězství a lídr šampionátu Sébastien Ogier ve fordu.

Severoirský pilot Meeke se dostal do čela díky vítězství v první z dnešních sedmi rychlostních zkoušek. Ogier ovládl poslední tři erzety a Meekeovi se přiblížil na rozdíl 13 sekund. Třetí je Estonec Ott Tänak se ztrátou 14,5 sekundy.

„Ráno jsme dokázali všechny předstihnout a odpoledne šlo o to neudělat žádnou hloupost,“ uvedl Meeke, jenž byl po páteční první etapě třetí. „Věděli jsme, že po přechodu ze šotoliny musíme zaútočit brzy, protože na asfaltu bude hodně těžké najet nějaký náskok,“ dodal aktuální lídr rallye, jež se jede na smíšeném povrchu.

Na pátém místě přenocuje Ogierův hlavní rival v boji o mistrovský titul Thierry Neuville. Belgický jezdec se dopoledne kvůli problémům s hydraulikou propadl na osmou pozici, ale dokázal se v druhé části posunout vzhůru pořadím, i díky problémům svých kolegů z týmu Hyundai.

Nor Andreas Mikkelsen, vítěz první etapy, a Španěl Dani Sordo nabrali ztrátu poté, co v dnešní předposlední erzetě trefili stejný kámen. Sordo musel odstoupit s poškozeným řízením svého vozu i20, Mikkelsen utrhl kolo.

Celkově třináctý je český jezdec Jan Kopecký se Škodou Fabia, v hodnocení kategorie WRC2 mu patří druhá pozice.

V neděli rallye vyvrcholí šesti rychlostními zkouškami.

Katalánská rallye

podnik mistrovství světa v automobilových soutěžích

Po 2. etapě (13 RZ): 1. Meeke, Nagle (Brit., Ir./Citroën C3) 2:16:21,1, 2. Ogier, Ingrassia (Fr./Ford Fiesta) -13,0, 3. Tänak, Järveoja (Est./Ford Fiesta) -14,5, 4. Hänninen, Lindström (Fin./Toyota Yaris) -34,0, 5. Neuville, Gilsoul (Belg./Hyundai i20) -53,2, 6. Lappi, Ferm (Fin./Toyota Yaris) -1:22,1, ...13. Kopecký, Dresler (ČR/Škoda Fabia R5) -7:03,0.

Autoři: ,






Najdete na iDNES.cz



mobilní verze