„Chceme se zlepšovat a potřebujeme závodit mezi absolutní špičkou. Naším přáním je v závodech atakovat první desítku,“ přiznává trenér stáje Jiří Kaňkovský.
Superlativy na adresu jeho svěřenců nejsou nadsázkou, vždyť v minulé sezoně na silnici získali v rámci republikových šampionátů patnáct medailí a jedenáct mistrovských titulů.
„Snažíme se vytvořit novou koncepci juniorské reprezentace a věřím, že závodníci tohoto týmu budou tvořit její kostru,“ ocenil olomoucké talenty předseda Českého svazu cyklistiky Marián Štětina. „Posledním českým mistrem světa mezi juniory je Roman Kreuziger. Byl to výjimečný úspěch, ale věřím, že ho můžeme zopakovat,“ dodal.
Dobré výsledky a tituly z českých silnic však ke startu na světovém poháru nestačí, nutné je finanční zajištění. Olomoucká stáj ho získala i díky novému partnerovi Merida Czech.
„Víme, že výchova mladé závodnické generace není jednoduchá. Potřebuje svůj um, čas, energii a podporu. Z doposud dosažených výsledků je jasné, že to první, druhé i třetí lidé kolem Jirky Kaňkovského ovládají. My zase umíme to poslední. Chceme podpořit mladé talenty a pomoci jim tak k dosažení jejich tužeb a snů,“ vysvětlil nové spojení Bohuslav Koštanský, ředitel Merida Czech.
Doposud byla dlouhé roky se stájí spojována společnost Mapei, která zůstává v názvu i nadále. „Spolupracujeme víc než deset let, ale je potřeba zajistit stálý růst, a proto jsme ze vstupu dalšího partnera velmi rádi. I proto, že naše společnost bude viditelná za hranicemi republiky,“ pochvaluje si jednatel společnosti Zdeněk Runštuk.
Cyklisté se v nové sezoně představí na celé řadě prestižních podniků, mezi kterými nechybí například klasický dubnový závod Paříž-Rubaix, etapový podnik Okolo Istrie nebo Závod míru juniorů, který se jede v květnu v Terezíně. „Na světě neexistuje významnější závod v juniorech. Úspěch zde a na mistrovství světa otevírá dveře do profesionálního pelotonu,“ vypíchl Štětina.
Nikdo ze závodníků však v Terezíně zatím nemá start jistý. „Na Závod míru se ale musíme nejdřív nominovat, proto bude důležité zvládnout první závod světového poháru, kterým je Okolo Istrie. Pojedeme tam o dva týdny dříve na soustředění, kde bych chtěl dohlídnout, aby byli kluci seznámení s profilem závodu. Když znáte dokonale trať, je to velká přednost,“ uvědomuje si Kaňkovský.
Vrcholy silniční sezony budou srpnové mistrovství Evropy v Estonsku a světový šampionát ve Spojených státech amerických ve druhé polovině září. „Chceme být u toho a pohybovat se na špici pelotonu,“ přeje si Kaňkovský.