"Jsem hodně zklamaný, že se ty problémy opakují. A letos už dokonce v kvalifikaci. Nechci vidět, jak bude vypadat závod," řekl mistr světa Kimi Räikkönen - více ZDE
Ale co říkají samotní závodníci, nikdy nebylo pro pořadatele rozhodující. Jakmile však požádal o schůzku s domácím vedením okruhu ředitel závodu FIA Charlie Whiting, bylo jasné, že se bude něco dít.
V noci ze soboty na neděli pokryli organizátoři novým povrchem vlásenku u Casina tvořenou zatáčkou č. 10. Vznikl tak asfalt ozdobený betonovými proužky, které už byly otestovány třemi doprovodnými závody. Dvě hodiny před závodem došlo ještě k drobným úpravám v zatáčce číslo 2.
Viceprezident kanadské Velké ceny Francois Dumontier vysvětlil, že ze strany pořadatelů rozhodně nedošlo k opomenutí nebo špatné přípravě na závod. Na vině byly prý jiné jízdní vlastnosti monopostů, zejména agresivní výjezdy ze zatáček po zákazu elektronických pomůcek jako kontroly trakce. Asfalt jejich nápor nevydržel.
"Hned po kvalifikaci jsme začali situaci řešit a do závodu bude všechno v nejlepším pořádku," sliboval Dumontier.
Závodníci ale většinou nevěří, že by se podařilo Kanaďanům problémy za tak krátkou dobu vyřešit. "Když se jim nepovedlo trať spravit za rok od loňského závodu, jak by to mohli stihnout za noc. Vždyť v kvalifikaci se to začalo drolit po třech kolech. A v závodě jich bude sedmdesát," nechal se po kvalifikaci slyšet Fernando Alonso.
Několik částí dráhy, včetně nejkritičtější široké vracečky, skutečně bylo před rokem 2007 nově vyasfaltováno. Zjevně to však nestačí. Opět se začaly objevovat trhliny.
Už nyní je jisté, že před Velkou cenou sezony 2009 bude nově pokryta většina okruhu. A to hloubkovým způsobem. Ne jako letos. Bezpečnostní odborníci FIA po nedávných zkušenostech žádné záplatování nepovolí.