"Udělali jsme velký krok vpřed, náš tým je početnější, máme za sebou druhou posádku a budeme se bít o čelo," prohlásil Aleš Loprais, který v minulém ročníku Silk Way Rallye skončil čtvrtý.
"Nemá ale význam hovořit o tom, jestli jsme nebo nejsme favority. Máme novou techniku, na které provedeme opravdu ostrý test pro další použití při Dakaru," zdůraznil Loprais a dodal: "Ovšem naším cílem je vždy jet co nejlépe - naplno - a snažit se uspět v těžké konkurenci. Snaha prosadit se na tratích, kde jsou soupeři z Kamazu doma, je naší velkou motivací."
A v úvodní etapě Rallye Hedvábné stezky Aleš Loprais skutečně naznačil, že může být domácím ruským favoritům těžkým soupeřem. Skončil na šestém místě za pěticí ruských kamazů a jeho umístění mohlo být ještě lepší nebýt chyby v navigaci, kvůli které jel 8 kilometrů nesprávným směrem a musel se pak vracet.
"Bohužel jsme doplatili na navigační potíže, museli jsme pak dohánět ztrátu. Dál už se jelo dobře, vůz fungoval bezchybně. Hledíme si své jízdy a věříme, že náš čas ještě přijde na otevřených prostorech," řekl Aleš Loprais.
Druhý tatrovácký speciál z Frenštátu, který patří pod Bonver Dakar Team, řídí Tomáš Vrátný a do cíle první etapy dojel na 21. místě. "Jde nám o to načerpat maximum zkušeností pro další účasti, zejména pak s vyhlídkou účasti na Dakar 2012 v Jižní Americe," prohlásil Tomáš Vrátný, který jede svou první rallye.
Ke svým ambicím dodává: "Mám zkušenosti z trucktrialu, ale dálková soutěž je něco úplně jiného. Samozřejmě se budeme snažit jet co nejlépe a být co nejblíže Alešově posádce."