Poslední dva podniky mistrovství světa formule 1 Brawnu nevyšly. Button ztrácel na jezdce Red Bullu půl vteřiny na kolo a vypadl ze stupňů vítězů. Na Hungaroring ale Brawn přivezl nové díly a problémy se zahřítím pneumatik by se neměly opakovat. Silverstone a Nürburgring je zapomenut.
"V posledních dvou závodech šlo jen o to, abych se pokusil získat tolik bodů, kolik bude jen možné," říká briský pilot. "Spadli jsme dolů balíkem soupeřům, museli bojovat vzadu a v takových podmínkách se jezdí jinak, než v čele."
A kromě techniky nepřálo Buttonovi ani štěstí. "Od začátku roku nám vycházelo téměř vše, na co jsem sáhli. No a pak jsme měli dvakrát smůlu. To už by se nemělo opakovat," říká ve chvíli, kdy se mu v celkovém pořadí nebezpečně přibližují oba jezdci Red Bullu.
Časy z tréninků ho nijak nestraší, nesnažil se vyhrát. "S autem jsem byl po dlouhé době spokojen, to je nejdůležitější. Neříkám, že jsme rychlejší než Red Bull, ale zlepšení je znát. A to velké. Asi ještě budeme muset zapracovat na pneumatikách, s tvrdší směsí mohou být problémy, ale celkově se jedná o velký krok vpřed," uvedl devětadvacetiletý jezdec.
Na Hungaroringu se ochladilo
Jenže po horku v pátečních trénincích, kdy teploty dosahovaly potřebné třicítky, se na Hungaroringu nečekaně ochladilo. Sobotní maxima by neměla přesáhnout 23°C, nedělní 26°C. V kvalifikaci je navíc více než padesátiprocentní pravděpodobnost deště a ani jeden den by kvůli oblačné obloze nemělo slunce rozpalovat asfalt na vyšší teploty, které jsou pro zfungování pneumatik vozů F1 výhodnější.
Na klikatém okruhu bude navíc důležitý start, a tam je rozhodující na které straně dráhy stojíte. Jenže právě s tím se v kvalifikaci kalkulovat nedá.
"Levá strana dráhy je tady značně rychlejší než pravá. Takže může být zásadní, jestli se v kvalifikaci umístíte na liché nebude sudé pozici. Jenže to se nedá naplánovat, budu se snažit být co nejrychlejší a doufat, že budu mít štěstí," dodal.