Při ostře sledovaném comebacku Häkkinen předchozí závod vyhrál, celkově mu nyní patří 2. příčka a odvážně říká: „Chci vyhrát celý seriál!“
MF DNES poslala Häkkinenovi před startem v Brně písemně otázky a prosila o odpovědi. Jezdec žádosti vyhověl zčásti, vyjádřil se jen k některým dotazům.
Co očekáváte od závodu v Brně?
Brněnskou trať znám jen z krátké exhibice v roce 2001, ale tehdy se mi zdála docela náročná. V předchozím podniku v belgickém Spa ale odvedl celý můj tým skvělou práci a já vyhrál. A teď? Uvidím po prvním tréninku.
Co tedy očekáváte od celé sezony?
Jsem vítěz! Tenhle pocit je pro mě v závodech nejdůležitější. Chci být v DTM šampionem a budu na tom tvrdě pracovat. To jsem dělal celou kariéru a přineslo mi to dva tituly mistra světa ve formuli 1.
Formule 1... Nestýská se vám?
Vůbec ne! Vždyť jsem v ní byl 12 let a dvakrát se stal šampionem. V F1 jsem dokázal všechno, co jsem dokázat chtěl. DTM je nová výzva, kterou jsem hledal, a kvůli ní jsem se rozhodl pro návrat.
Ve Finsku asi muselo být haló, když jste oznámil, že se vracíte. Vždyť jste tam národním hrdinou.
Od všech jsem cítil obrovský zájem a obrovskou podporu. Přišlo mi, že je každý stejně vzrušený jako já.
A užíváte si to? Atmosféra v DTM je zřejmě o hodně jiná než v F1, že?
Atmosféra ve formuli 1 je chladná. Zato v DTM vidím přátelskou a rodinnou pohodu.
To asi není jediný rozdíl mezi oběma seriály.
Odlišné je úplně všechno. Síla vozu, váha, akcelerace. V DTM je například strašně důležité, jak využíváte pneumatiky: když nejste precizní, můžete hodně ztratit.
Bylo pro vás obtížné zvyknout si na jiný jezdecký styl?
Nejen na jiný styl. Také na jiné tratě, jiný způsob přípravy a jinou konkurenci.
Ta je menší než ve formuli 1?
Nemyslím, i když závody DTM jsou možná uvolněnější. V DTM je ale větší konkurence, je vyrovnanější. Časy na jedno kolo jsou u většiny aut velmi podobné. Je obtížné vybojovat si místo vepředu na startovním roštu, což je stejně důležité jako v F1. Základem vítězství v DTM je startovat z prvních tří míst.